Re: Nieczytelna naklejka licencyjna, a kontrola czylegalność ?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Mon 28 Feb 2011 - 15:56:29 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Rados³aw Sokó³"
>Ale dlaczego traktujesz licencjê jako umowê ca³y czas?

Bo to jest umowa.

>To, co siê powszechnie nazywa "licencj±" to w zasadzie
>prawo do wykorzystania oprogramowania.

Nie moja wina, ¿e "siê powszechnie" tak nazywa. Prawo do korzystania z
oprogramowania wynika m.in. z licencji. Nie jest ni±.

http://www.rp.pl/artykul/4,576551.html

>W USA na przyk³ad
>mo¿e, czego przyk³adem jest ostatnia wygrana Autodesku
>w s±dzie, który stwierdzi³, ¿e producent mo¿e zakazaæ
>u¿ytkownikowi oprogramowania sprzedania go komu¶ innemu
>(jedyn± alternatyw± dla wiecznego posiadania jest znisz-
>czenie no¶ników i dokumentów potwierdzaj±cych posiadanie
>prawa do u¿ytkowania) i potwierdzi³, ¿e posiadaczem praw
>do programu jest producent, a u¿ytkownikowi jedynie "u¿ycza
>siê" prawa do korzystania z niego pod pewnymi, okre¶lonymi
>w EULA obostrzeniami.

Wiesz, USA to dziki kraj ;-)

--
|  Kruk@epsilon.eu.org   |