Serial Windows 7

Autor: Kamil Seroczyński <serkamil_at_serkamil.org.pl>
Data: Sun 23 Jan 2011 - 03:22:03 MET

Drodzy czytelnicy grupy,

na początku swojej wiadomości chciał bym poprosić was o wyrozumiałość
w przestrzeganiu ( i łamaniu ) netykiety. Niestety moja sytuacja
zmusza mnie do pogwałcenia kliku jej zapisów (np. o wcześniejszym
przeszukaniu internetu zanim wyśle się zapytanie na grupę dyskusyjną),
jednakże piszę mając nadzieję że moje grzechy (z tym związane) zostaną
mi przez was odpuszczone.

Wracając do tematu:
W ostatni poniedziałek zostałem okradziony z Laptopa na uczelni gdzie
studiuję. Sprawa bardzo przykra, szczególnie że wartość danych była
większa niż samego sprzętu ( ale tak jest chyba w większości
przypadków ). Niestety choć myślałem w ostatnim tygodniu przed
kradzieżą na temat zabezpieczeń przed nieautoryzowanym dostępem oraz
zrobieniem backup'u to jednak nie zdążyłem tego zrobić ( kolokwia,
sesja, nauka ... ). Moją winę znam i jestem pewnie że błędy jakie
popełniłem dadzą mi nauczkę na wiele wiele lat.

Przechodząc do sedna mojej wiadomości, chciał bym spytać was, czy
wiecie może w jaki sposób można odzyskać Serial lub Product Key
( Product ID, nieważne co, ważne żeby jednoznacznie identyfikowało
instalację na danym sprzęcie ) z obrazu dysku. Szczęśliwie po
instalacji wykonałem obraz dysku, który posiadam dalej. Pozyskanie
Seriala bądź PID da mi możliwość zgłoszenia do Microsoftu kradzionego
"Windowsa". ( byłem ale już ) Nie jestem użytkownikiem Systemów
Operacyjnych z rodziny Windows, i z tego co pamiętam rejestr jest
przechowywany w odpowiednich plikach. Czy pamiętacie może gdzie można
uzyskać jeden z powyższych kluczy? Z tego co zdążyłem przed chwilą
wyszukać to jest to klucz zaszyfrowany, w związku z tym jest jakaś
możliwość odszyfrowania go? Czy w rejestrze mogę znaleźć CPUID?

Proszę o cokolwiek ( słowa kluczowe, linki, pomysły, cokolwiek ), co
mogło by mi skrócić czas potrzebny na pozyskanie tych danych.

Bez tych danych wydaje mi się że nie mam po co zgłaszać się do
Microsoftu o pomoc. Liczę na to że komputer zostanie sformatowany
( wiem że dla niektórych może okazać się to dziwne ) i podczas
instalacji nowego systemu będzie wymagał rejestracji/aktywacji. Nie
wydaje mi się żeby złodziej bądź człowiek który nabędzie ten sprzęt
inwestował w nowego Windowsa mając na spodzie naklejoną Naklejkę
Licencyjną. Czy może się mylę?

Pozdrawiam i liczę na waszą inwencję twórczą i wiedzę.
Kamil Seroczyński