Re: Powolny windows7

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 02 Jan 2011 - 18:49:26 MET

Dnia Sun, 02 Jan 2011 12:18:08 +0100, Osadnik napisał(a):

> Miało być szybko, miało być wydajnie a jest badziewnie...
>
> Maszyny które porównuję
> PC:
> Win XP Home, AMD2800XP, 2GB RAM, pagefile.sys 12GB
> LAPTOP:
> Win 7 HP 64bit, i5 450, 4GB Ram, pagefile.sys 8GB.
>
> Obecnie stwierdzam ze stary komputer z jednordzeniowym procesorem i 2x
> mniejsza ilością ramu jest szybszy w wielu zadaniach niż nowy laptop.
>
> Przypadek 1. Hibernacja
>
> Na PC mniej niż 30 sekund od naciśnięcia przycisku hibernuj i komputer
> wyłączony.

To samo jest na moim Lenovo R500 z 4 GB RAM.

> [...]
>
> Przypadek 2. Od hibernowanie systemu
>
> Na PC właściwe w kilka sekund system działa dokładnie tak jak przed
> zahibernowaniem. Pierwsze kilak sekund jest powolne gdyż system odnawia
> połączenia i dostraja prędkości wiatraków w komputerze ewentualnie
> sprawdzają się rzeczy związane z datą.
> Na laptopie odhibernowywanie trwa szybciej niż na PC ale... System po
> wyświetleniu pulpitu jest przez 5minut niezdatny do użycia, pracuje
> dyskiem ciągle, żadnego okienka nie da się otworzyć nie da się zrobić
> absolutnie nic dopóki nie wymieli swojego - właściwie nie wiem nad czym

U mnie na Win7 Ultimate jest dokładnie tak jak u Ciebie na XP. Po
włączeniu komputera do zasilania system błyskawicznie wczytuje plik
hibernacji i w kilka sekund później pojawia się ekran logowania. Po
następnych pięciu sekundach można się już logować paluchem (używam
systemowego rozwiązania). A po zalogowaniu się można natychmiast
pracować. Jedyne co świni przez kolejne dwie minuty to antywirus
Kaspersky. Nie doszedłem jeszcze, jak wyłączyć to niepotrzebne
skanowanie po wznowieniu systemu...

[...]

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]