Powolny windows7

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 02 Jan 2011 - 12:18:08 MET

Miało być szybko, miało być wydajnie a jest badziewnie...

Maszyny które porównuję
PC:
Win XP Home, AMD2800XP, 2GB RAM, pagefile.sys 12GB
LAPTOP:
Win 7 HP 64bit, i5 450, 4GB Ram, pagefile.sys 8GB.

Obecnie stwierdzam ze stary komputer z jednordzeniowym procesorem i 2x
mniejsza ilością ramu jest szybszy w wielu zadaniach niż nowy laptop.

Przypadek 1. Hibernacja

Na PC mniej niż 30 sekund od naciśnięcia przycisku hibernuj i komputer
wyłączony.
Na laptopie od wciśnięcia przycisku hibernuj ponad minutę przygotowuje
siÄ™ do hibernacji i 3 minuty siÄ™ hibernuje.

Przypadek 2. Od hibernowanie systemu

Na PC właściwe w kilka sekund system działa dokładnie tak jak przed
zahibernowaniem. Pierwsze kilak sekund jest powolne gdyż system odnawia
połączenia i dostraja prędkości wiatraków w komputerze ewentualnie
sprawdzajÄ… siÄ™ rzeczy zwiÄ…zane z datÄ….
Na laptopie odhibernowywanie trwa szybciej niż na PC ale... System po
wyświetleniu pulpitu jest przez 5minut niezdatny do użycia, pracuje
dyskiem ciągle, żadnego okienka nie da się otworzyć nie da się zrobić
absolutnie nic dopóki nie wymieli swojego - właściwie nie wiem nad czym
tak mielić?

Przypadek 3. Dużo programów

Na PC mogłem odpalić naprawdę dużo programów, bez specjalnego
spowolnienia systemu - ramu było 2GB reszta lądowała w pagefile.sys,
pracę ograniczała wąłsciwie wydajnosc procesora a nie mielenie dyskami.
Na laptopie wykonuję dokładnie te same zadania i te same programy są w
użyciu - i co? I masakra. Dlaczego? Ram się szybko wypełnia do 3,5GB i
od tego momentu zaczynają sie dziać rzeczy nie do pomyślenia na PC,
głupie wysłanie posta powoduje pierdzielniecie na biało okna
przeglądarki i kręcenie kołeczkiem. przeglądanie zawartości otwartych
okien - podobnie, muli, muli i jeszcze raz muli. Przełaczanis ei miedzy
programami - to samo. Właściwie to można pracować tylko z jednym
programem jednocześnie bo inaczej system uniemożliwia pracę. Oskubałem
system z czego mogłem - nadal jest powolny.
Processexplorer przede wszystkim moim zdaniem raportuje ponadnormatywnÄ…
ilość procesów systemowych, po drugie pagefile.sys nawet przy 8GB
pojemności zajęty jest w 6GB. Na PC było to 4-5GB pagefile.sys

I się zastanawiam co jest nie tak z Laptopem że będąc nowszą maszyną, z
teoretycznie lepszym systemem operacyjnym działa tak beznadziejnie jeśłi
chodzi o pamiec? Przez te pamiec nie jestem w stanie wykorzystywać mocy
obliczeniowej procesora, nie przebijam 30 - 40% jego mocy.

Co można poprawić w systemie by działał po prostu żwawiej i przestał
notorycznie mielić dyskiem miedzy RAM a pagefile.sys - bo process
explorer nie raportuje niczego co by wskazywało na programy użytkowe.
Dołozyć RAM? moge wepchnać 8Gb tylko z co z tego skoro system głupieje
juz przy 3GB zajętego mając jeszcze 1GB wolnego? Nie wiem czy mogę
dołożyć drugi dysk...

Istnieje możliwość że się wkurzę i dokonam downgrade jeśli to win7
okazuje się taki żałosny.