Re: Powolny windows7

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 02 Jan 2011 - 18:03:41 MET

W dniu 02.01.2011 12:18, Osadnik pisze:
> Obecnie stwierdzam ze stary komputer z jednordzeniowym procesorem i 2x mniejsza ilością ramu jest szybszy w wielu zadaniach niż nowy laptop.

A jakbyś jeszcze DOSa na nim uruchomił... ;)

> Na PC mniej niż 30 sekund od naciśnięcia przycisku hibernuj i komputer wyłączony.
> Na laptopie od wciśnięcia przycisku hibernuj ponad minutę przygotowuje się do hibernacji i 3 minuty się hibernuje.

Coś masz zepsute. Hibernacja może być 2x-3x dłuższa, ale bez
przesady. Antywirus? Dysk pracujący w PIO?

Swoją drogą, przy takiej pojemności pamięci nie poleca się
już korzystania z hibernacji.

> Na PC właściwe w kilka sekund system działa dokładnie tak jak przed zahibernowaniem. Pierwsze kilak sekund jest powolne gdyż system odnawia połączenia i dostraja prędkości wiatraków w komputerze
> ewentualnie sprawdzają się rzeczy związane z datą.

To masz dziwne doświadczenia, gdyż mój komputer z Windows XP
właśnie po odhibernowaniu zawsze zachowywał się jak muł, w
przeciwieństwie do Visty, która co prawda hibernuje się na
szybszym sprzęcie mniej więcej tak samo długo jak XP, ale
za to po ponownym włączeniu działa znacznie szybciej.

> I się zastanawiam co jest nie tak z Laptopem że będąc nowszą maszyną, z teoretycznie lepszym systemem operacyjnym działa tak beznadziejnie jeśłi chodzi o pamiec? Przez te pamiec nie jestem w stanie
> wykorzystywać mocy obliczeniowej procesora, nie przebijam 30 - 40% jego mocy.

Może masz zainstalowane jakieś badziewne oprogramowanie
producenta sprzętu. Może używasz nowszych, wolniejszych
wersji oprogramowania. W każdym razie ja po przesiadce
z notebooka z Athlonem XP 2600+ i 768 MiB RAMu (Windows XP)
na Core 2 Duo z 1.5 GiB RAMu (Windows Vista) odczułem wyraź-
ny wzrost szybkości działania komputera w większości codzien-
nych prac. A Windows 7 jest szybszy od Visty.

> Co można poprawić w systemie by działał po prostu żwawiej i przestał notorycznie mielić dyskiem miedzy RAM a pagefile.sys - bo process explorer nie raportuje niczego co by wskazywało na programy
> użytkowe. Dołozyć RAM? moge wepchnać 8Gb tylko z co z tego skoro system głupieje juz przy 3GB zajętego mając jeszcze 1GB wolnego? Nie wiem czy mogę dołożyć drugi dysk...

Wbrew pozorom hibernację przyspieszyłoby... odjęcie RAMu :)

> Istnieje możliwość że się wkurzę i dokonam downgrade jeśli to win7 okazuje się taki żałosny.

Bardziej skuteczna może okazać się reinstalacja czystego
Windows 7, niż downgrade do historycznego systemu. Systemu,
który ma faktycznie szansę być szybszy, ale jest zdecydowa-
nie mniej bezpieczny i stabilny. To już może lepiej na DOSa
z Windows 3.1 się przesiąść?

|                 |  Politechnika Śląska                   |