Re: backup serwera 2008 - pełna kopia systemu

Autor: Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl <alfak_at_wytnijto.onet.pl>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 20:07:51 MET

> Ty mowisz "nie zaleca sie", ja wdrazalem i administruje tymi maszynami i
> moge powiedziec cos zupelnie przeciwnego, szczegolnie ze robilismy kilka
> case studies miedzy innymi na lokalnych uniwersytetach i w
> wspolpracujacych z nami instytutach. Wszystko to oczywiscie kwestia doboru
> sprzetu do potrzeb, w tej chwili obciazenie zadnego z hostow nie
> przekracza nigdy 50% i w to celowalismy.
>
> W ten sposob mamy zapewnione duzo miejsca nad glowa dla nawet mocno
> obciazonych maszyn, jak chocby SQL przewalajacy sporo danych dla back-endu
> [...]

Masz kolego racje. Na pewno ostatnie 2-3 lata wprowadzily nowa jakosc do tej
tematyki i na pewno jest to obecnie trend globaly. Wirtualizacja czego sie
tylko da jest przyszloscia informatyki. Dochodza tematy typu Claud Computing
itp. Wiec tak. Coraz wiecej infrastruktur jest przenoszone na VMy i tak
bedzie wlasnie z tych powodow, ktore wymieniles. Sklalowalnosc, latwosc
przenoszenia maszyn, prostota utrzymania i administrowania. Moje NIE ZALECA
SIE ma nieco charakter historyczny czyli do dzisiaj z tego co widze,
istnieje obawa przed polozeniem tych krytycznych elementow na platformy
wirtualne, ale na pewno grono przekonanych sie powieksza......

Adam