zapis karty SD w zintegrowanym czytniku

Autor: GI <gilboaWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Mon 13 Dec 2010 - 20:52:47 MET

Napotkałem takie dziwne zjawisko
Mam komuter stacjonarny ze stacją Modecom - czytnik kart 20?w1 montowany w
zatoce 3,5`.
Na tym komuteze jest XP, Vista i Ubuntu. Ponadto karta jest używana w aparacie
Nikon. Tam jest też formatowana.
Przekładam kartę SD 4GB albo 8GB tu i tam. Coś kopiuję itp, generalnie nie
pamiętam co wcześniej było robione na tej karcie.
I mam taki objaw nieraz, że jak włożę kartę w czytnik modecoma to mam komunikat
pod XP - zapis zabroniony.
Ale jak włożę tę samą kartę do czytnika (taka przejścióka sprzedawana z kartą
SD) do złącza USB to problem nie występuje.
Oczywiście karta nigdy nie jest sprzętowa zabezpieczona przed zapisem.
Objaw zakazu zapisywania zdarza się tylko w czytniku zintegrowanym Modecoma i
nie wiem czy coś można poradzić.