Re: zapis karty SD w zintegrowanym czytniku

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 13 Dec 2010 - 21:49:53 MET

W dniu 2010-12-13 20:52, GI pisze:
> [...]
> Nikon. Tam jest też formatowana.
> Przekładam kartę SD 4GB albo 8GB tu i tam. Coś kopiuję itp, generalnie nie
> pamiętam co wcześniej było robione na tej karcie.
> I mam taki objaw nieraz, że jak włożę kartę w czytnik modecoma to mam komunikat
> pod XP - zapis zabroniony.
> Ale jak włożę tę samą kartę do czytnika (taka przejścióka sprzedawana z kartą
> SD) do złącza USB to problem nie występuje.
> Oczywiście karta nigdy nie jest sprzętowa zabezpieczona przed zapisem.
> Objaw zakazu zapisywania zdarza siÄ™ tylko w czytniku zintegrowanym Modecoma i
Winne jest gniazdo karty w czytniku
W kartach SD zabezpieczenie przeciw zapisowi to tylko kawałek
przesuwanego plastiku, na którym opiera się styk w czytniku (lub się nie
opiera, bo jest przesunięty ten kawałek plastiku, i wtedy czytnik wie ze
karta jest zabezpieczona przed zapisem). Sama karta nie posiada żadnego
elektrycznego zabezpieczenia przed zapisem!. Wystarczy raz krzywo na
siłę źle wcisnąć kartę, wyginając ten styk z boku gniazda na kartę i
potem zależnie od ułożenia karty raz ją widzi zabezpieczoną raz nie...

Lutownica w dłoń i można zrobić mod czytnika "wszystkie karty
zapisywalne":
http://lh6.ggpht.com/shoot.the.cat/SA1G4CaYVcI/AAAAAAAAAEI/ggWK38HAbY8/SD%20CARD%20FIX.jpg