Re: Problem z N:\Recycler\S-1-5-21-10.................\Dk3\firebird.msg

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 01 Dec 2010 - 15:03:23 MET

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości
news:icehq8$lb8$1@inews.gazeta.pl...
> Niestety, każdy czytnik jest w jakiś sposób ułomny. I właśnie dlatego
> robi

Chyba Onetowy czytnik WWW ma duże kłopoty z pewnymi kodowaniami, tak, że
niektóre posty wyglądają gorzej, niż pismo małpy tłukącej w maszynę do
pisania w nadziei napisania "Pana Tadeusza".
OE w miarę najlepiej radzi sobie z błędami kodowania,jeśli np. charset
źle zadeklarowano - w najgorszym razie jedno przeptaszenie i już są
pliterki.

> się drobne uprzejmości - nie koduje się postów w QP-ie ani też nie
> używa się

To akurat gugiel czyni niezależnie od woli użytkownika, kiedyś jeszcze
nadawał albo w US-ASCII, albo ISO-8859-1 (nie pamiętam) i wtedy QP nie
wstawiał. Do iso-8859-2 wstawia, mam kilka kont gmailowych i za cholerę
nie ma opcji ani samodzielnie, ani w powiązaniu z ichniejszym
czytnikiem-bramką www-news, wyłączenia QP.

> porządnego, windzianego kodowania CP-1250. ;->

Z tym kodowaniem to w ogóle jakieś jajca od samego początku. Zaczęło się
od Mazowii, która jako jedyna nie licząc DHN, nie naruszała zestawu
semigrafiki. Ale któś piernół w krzesełko i rozpowszechnił się LATIN-2,
w którym są kodowane krótkie nazwy plików w (nie tylko) sesji DOS, a
semigrafika to kaszana. Długie nazwy kodowane są, a jakże, już w
Unikodzie, Winda koduje wiadomo, 1250, a w necie używa się "izolatki".
Mamy 5 kodowań (a już 4 współistnieją aktywnie do dziś) i niezły
galimatias z tego powodu.

--
((o))
((+))