Re: Nie działa poczta MOutlook + win2000

Autor: Kakalak <KK_at_onet.pl>
Data: Wed 24 Nov 2010 - 15:28:44 MET

> Tak podpatruję waszą dyskusję i jakby ślepy z głuchym o kolorach
> rozprawiali ;) Bez urazy.

to wynika z tego że ja nie bardzo znam się na tym :)

> Sprawdziłbym po kolei:
>
> - czy jest jakiś DNS/WINS wpisany do ustawień karty sieciowej?

zrobie zrzuty ekranu może coś się wyjaśni

> - pinguje adres po nazwie serwera?
> - pinguje po adresie IP serwera?

wpisuje: ping ex.nazwazerwera.corp i jest OK

> - czy działa udostępnianie zasobów w LANie?

mam foldery z komputera poudostępniane i widoczne z innych komputerów

> - czy jest komunikacja między komputerami w LANie i czy jest aby na pewno
> poprawna (puścić ping -n 1000 nazwa serwera i zobaczyć)? Czy pingi między
> komputerami przechodzą w 100%? Czy duże pingi przechodzą między
> komputerami? (ping -l 3000 adres_serwera dla przykładu)
> - posprawdzać kable sieciowe, wtyczki itp. Czy inne rzeczy sieciowe na tym
> komputerze działają poprawnie (NA PEWNO czy tylko się tak wydaje?) czy nie
> koniecznie?

posprawdzam , wszystko inne pod względem sieciowym działa poprawnie, mam z
pięć programów służbowych działających na zasadzie zdalnego pulpitu i jest
OK

na OWA loguje się z wewnętrznej stony www.forma.corp

> - nie ma pomiędzy komputerem a serwerem jakiegoś routera z aclką lub
> firewalla?

co do firewala to dzisiaj sprawdziłem i jest jakiś trend micro firewall, w
ustawieniach niby wszystko jest ok, jak pisałem wcześniej informatyk to
wywalił na chwile i też nie pomogło, na drugim kompie jest ten sam firewall
a tam działa exchange

nie wiem czy będzie jakaś różnica ale przyszło mi do głowy aby zamienić
wtyczki sieciowe z obok stojącym komputerem, wiem że jest jakiś router obok
w pomieszczeniu z którego do mojego pokoju wchodzą 3 kabelki sieciowe,
jeden jest nieuzywany do przenośnego laptopa, pozostałe 2 do 2 stacjonarnych
komputerów, oba są WIN2000NT

> - czy komputer jest dopisany do domeny i czy logujesz się domenowo, czy
> nie?

hmm

> - sprawdzenie JESCZE RAZ ustawień MS Outlook, jeśli była przesiadka między
> wersjami, to usunąć nalezy konto MS Exchange, restart i założyć jeszcze
> raz. Jak nie pomoże to usunąć konto, odinstalować Outlooka, zainstalować
> na nowo i założyć konto.
> - zainstalować poprawki do Outlooka, Windowsów, Office.
> - uwaga o "Cached Mode" bardzo słuszna, pomaga w niektórych przypadkach.
> - to, że coś działa na komputerze obok nie oznacza, że będzie działać na
> twoim

dziękuję za wszelkie uwagi jutro będę sprawdzał dalej