Re: Nie działa poczta MOutlook + win2000

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 24 Nov 2010 - 15:57:17 MET

Dnia Wed, 24 Nov 2010 15:28:44 +0100, Kakalak napisał(a):

> to wynika z tego że ja nie bardzo znam się na tym :)

Popróbujemy, się okaże co wyjdzie. :)

> zrobie zrzuty ekranu może coś się wyjaśni

Lepiej - Menu start / Uruchom / cmd i w linii poleceń:
ipconfig /all >>c:\ipconfig.txt

Wynik zrzutu konfiguracji sieci, w której są również informacje o DNSach i
WINS będziesz miał w pliku ipconfig.txt w głównym katalogu dysku C:

> wpisuje: ping ex.nazwazerwera.corp i jest OK

Czyli zwraca Ci odpowiedź?

> mam foldery z komputera poudostępniane i widoczne z innych komputerów

Jak z widocznością zasobów udostępnianych przez inne komputery?

(ciach...)

ping www.forma.corp zwraca ten sam adres IP co ping ex.nazwaserwera.corp?

> co do firewala to dzisiaj sprawdziłem i jest jakiś trend micro firewall, w
> ustawieniach niby wszystko jest ok, jak pisałem wcześniej informatyk to
> wywalił na chwile i też nie pomogło, na drugim kompie jest ten sam firewall
> a tam działa exchange

Pytanie, czy ustawienia tego firewalla są takie same.

> nie wiem czy będzie jakaś różnica ale przyszło mi do głowy aby zamienić
> wtyczki sieciowe z obok stojącym komputerem, wiem że jest jakiś router obok
> w pomieszczeniu z którego do mojego pokoju wchodzą 3 kabelki sieciowe,
> jeden jest nieuzywany do przenośnego laptopa, pozostałe 2 do 2 stacjonarnych
> komputerów, oba są WIN2000NT

Widzę wtedy następujące możliwości:
- router / switch ma funkcje zarządzania i przypisywania IP per port -
dostaniesz IP innego komputera;
- identyfikacja następuje po MAC adresie karty sieciowej i dostaniesz ten
sam adres IP, co na poprzednim porcie;
- DHCP przydzieli Ci kolejny adres IP;

> hmm

Warto by się dowiedzieć, gdyż bardzo często logowanie do domeny załatwia też
autoryzację na serwerze Exchange

(ciach...)

[ Sooner or later, everybody gets replaced.                                ]
[                                    (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]