Re: Nie działa poczta MOutlook + win2000

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 23 Nov 2010 - 21:17:33 MET

Dnia Tue, 23 Nov 2010 19:52:57 +0100, Kakalak napisał(a):

> na kompie był tylko OE, skrzynka działała na pop3 express sygnalizował coś w
> stylu brak połączenia ale dawałem spróbuj ponownie i poczta się ściągała,
> póżniej zmienili konta firmowe tylko z exchange i pop3 całkowicie przestało
> działać

Exchange działa jako IMAP i Outlook Express może z nim współpracować -
przynajmniej tak wyczytałem w opisie ze strony
http://www.upb.pitt.edu/uploadedFiles/People-Offices/Offices/Technology__Services/Configure%20Outlook%20Express%20for%20Exchange.pdf

> na 100% wykluczam błędną konfigurację MSO i OE bo oba programy na
> identycznym kompie obok, identycznie przeze mnie konfigurowane działają

Rozumiem, że ten drugi komputer obok również na Windows 2000 stoi?

> co sprawdzić co blokuje komunikację bo to sytem win2000NT w którym jestem
> raczej zielony

1. Doinstalowany firewall - jak piszesz, takowego nie masz
2. Doinstalowany antywirus - jak piszesz, takowego nie masz
3. Robal na kliencie? Hmm...
4. Ustawienia polityki dostępu na serwerze Exchange?

> wyglądało to tak że pewnego dnia przyszedł informatyk i zainstalował
> MSO2003, od pierwszej instalacji nie działała na nim poczta bo nie było
> połączenia

Hmm... Znalezine na jednej stronie:

"I've disabled "Use Cached Exchange Mode" and that has helped.

Goto email accounts, select Exchange Server and click Change. Click More
Settings... and go to the Advanced Tab. Half way down the property page is
the Cached Exchange Mode Settings. Uncheck if it is checked and restart
Outlook."

http://www.computing.net/answers/office/outlook-2003-keeps-going-offline/4669.html

> jest pewien procent szans że coś zaczęło się psuć w momencie (jakiś rok
> temu) zainstalowania przeze mnie mojego prywatnego BlueTootha i sterowników
> do niego ale po odinstalowaniu go nic nie pomogło, informatyk odinstalował
> wszystko co tylko się dało i nadal MSO2003 nie działa

Nie wydaje mi się, żeby bluetooth był tu problemem, aczkolwiek sprawdź w
ustawieniach konta, czy nie wybiera ono sobie jakiegoś innego, niż domyślne,
połączenia.

[ Jedyna absolutnie precyzyjna definicja grafomana: jest to taka osoba,    ]
[ która pisze bez honorariów.   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]