Re: Rozszerzenie partycji

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 10 Nov 2010 - 21:29:10 MET

Użytkownik "OMSON" <omson@o-dwa.pl> napisał w wiadomości
news:ibecph$fp4$1@news.lublin.pl...

> Miałem na myśli, że jeśli autor będzie sie upierał przy odzyskiwaniu
> tych paru MB, to taka robota ma sens - ponosi najmniejsze ryzyko
> utraty danych. Inaczej to trochę zabawa w sapera...

Zależy w jakim systemie, jeśli NTFS, to nie ryzykuje właściwie niczym,
po prostu partycja zostanie wydłużona, a dotychczasowej MFT i danych nie
trzeba ruszać, potrwa dosłownie moment. Natomiast przy FAT może się
okazać konieczne dodanie kolejnych sektorów do struktur obu tablic FAT,
co będzie wiązać się ze żmudnym przemieszczaniem wszystkich danych, aby
zrobić miejsce na dodatkowe struktury. A to już jest ryzykowne. I trwać
będzie nawet ponad godzinę. I nie będzie można tego przerwać, nawet,
gdyby komputer sterował otwieraniem drzwi do sracza.

--
((o))
((+))