Re: Żadna zapora nie jest włączona? (Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 10 Nov 2010 - 21:22:39 MET

Użytkownik "12345" <12345@6789.pl> napisał w wiadomości
news:4cdace8b$0$22813$65785112@news.neostrada.pl...
> Nie wiem jednak czym takie porównanie szybkości wykonać. Może ono
> polegać na zapisaniu wyników na kartce, ale czym taką szybkość złapać?

Zwyczajne kopiowanie plików - Total Commander pokazuje jak szybko się to
dzieje. Wybierasz coś dużego i kopiujesz do nul (nie można tak robić z
katalogami, w drugim oknie nie może być otwarte archiwum). Jeśli chcesz
więcej plików - CTRL-B i pokażą się wszystkie jakie masz widoczne.

> Zrobię to, chociaż trochę się boję po nieudanych doświadczeniach
> po usunięciu tylko dysku systemowego. Co jeśli system nie wstanie?

Jeszcze się nie zdarzyło, żeby nie wstał... choć raz miałem taki
przypadek... Ale wina leżała po stronie płyty głównej, szły tylko
transfery UDMA, PIO stawało okoniem. Przeflaszowanie BIOS pomogło,
system ruszył bez dodatkowych działań. Jeśli wiec płyta jest sprawna,
system na pewno wstanie.

> Poszukam, bo chcę ten dysk sprawdzić tak czy siak.

Można zastępczo użyć narzedzia HDDScan (http://hddguru.com/ tu
znajdziesz), przeleci nośnik, zrobi wykres szybkości transferu, zrobi
statystykę czytanych sektorów, odczyta SMART...

Gdyby wyszło, że dysk jest w miarę sprawny, to znajdź urządzenie
(dowolne) będące w UDMA, odszukaj dysk będacy w PIO, z podklucza napędu
z UDMA przepisz wartości do tego z PIO, jeśli nie ma, to najpierw
utwórz, jeśli coś jest, to zostaw. Nie ruszasz wartości DriverDesc,
InfSection, MatchingDeviceId, resztę, co się różni, przepisujesz,
dokładnie.
Podklucza napędów szukasz tu:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-008002BE10318\*
W miejscu gwiazdki będziesz mieć 0000, 0001, 0002... i dalej. Odnajdź
który podklucz jest dla napędu z UDMA i zrób co napisałem. Pozamykaj
wszystkie programy, tak, zeby żaden nie macał po dysku, odczekaj ok.
minutę i zresetuj komputer guzikiem. To ważne. Powinien wstać już z
UDMA. W najgorszym razie uruchomisz w trybie awaryjnym, skasujesz
podklucz i normalny restart, poznajduje sobie co trzeba. Jeśli to nie
poradzi, nie poradzi nic, poza wymianą dysku (bądź nielicznymi
przypadkami konieczności instalacji specjalnego sterownika).
W moim przypadku nie pomagała sztuczka z odinstalowaniem napędu, z
wymuszaniem wartości SCSI-coś-tam, itd. dopiero przeguglałem net i
znalazłem. Zastosowałem i pomogło.
Acha, zanim zresetujesz komputer, do podklucza twojego dysku dopisz
wartość DWORD o nazwie ResetErrorCountersOnSuccess i nadaj parametr 1,
dzięki temu manewrowi sterownik nie będzie taki chętny w przełączaniu do
PIO. (ale zastosowanie tego gdy napęd jest już w PIO nic nie da)
Zastosowałem to u siebie (dysk faktycznie jest zlekka "nieświeży", ale
co trzeba było załatać, to załatałem) i śmiga ślicznie. Warto spróbować
nawet, jeśli transfer nie przyspieszy - odciążysz procek od obsługi
transferu PIO, zostawiając to dedykowanym układom obsługującym UDMA, a
procek całość energii będzie mógł użyć na potrzebną pracę. Nie
stwierdziłem absolutnie żadnych problemów związanych z zastosowaniem
tego rozwiązania. Dysk nie kwasi danych, system nie zmraża się na pół
minuty nawet, niektóre programy to kopa dostały. Tylko, że laptop stary
i grafikę ma zbyt wolną na filmy z YT...

--
((o))
((+))