Re: XP - zmienić literę dysku na C

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Wed 03 Nov 2010 - 01:47:25 MET

"Araneus Diadematus" napisał:

> możesz dodać niewielką partycję, jej przypisać literkę C:

Nie może. Litera C: najprawdopodobniej już jest w użyciu, otrzymuje ją
pierwsza aktywna partycja (systemowa).

> Tworzysz w systemie plików jakiś katalog. Dowolny, np, po prostu, C.
> Następnie z wiersza poleceń piszesz
> subst c: e:\c
> , enter - i już! Wrzucasz w autostart, lub może w podklucz "Run" w
> Rejestrze i masz C: za każdym razem :)

Za każdym razem ma literę C:, ale z zupełnie innych powodów - dostaje ją
partycja systemowa.

> Wrzucenie w klucz wydaje mi się pewniejsze, oto gdzie:
> HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run,
> tworzysz wartość ciągu (REG_SZ) o dowolnej nazwie,ona ma znaczenie tylko
> dla ciebie, systemowi jest obojętna. Nadajesz jej wartość
> subst c: e:\c
> zatwierdzasz, po restarcie masz już dysk C, o takiej samej pojemności, jak
> "oryginał".

Nie ma - z powodu jak wyżej.

> Możemy pójść kawałek dalej, jeśli zmodyfikujemy wywołanie tego polecenia
> do postaci
> subst c: e:\
> to pod C: będziesz mieć dostępną całą partycję :)

Lawrens, daj sobie spokój, wątkotwórca ma już wolumin C: i żadne rzeźbienie
w rejestrze czy substytuowanie się nic mu nie da. Jedyne co, to rozłoży
sobie system i już nie wstanie. Co nie byłoby takie złe - można go postawić
na nowo, tym razem na właściwej partycji i pilnując alfabetu.

JoteR