Re: W7, BCD, MBR

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 22:33:06 MET DST

Dnia Wed, 20 Oct 2010 01:40:28 -0700 (PDT), jeo stancey napisał(a):

> Aha, czyli to tylko kwestia butmenedżera? Ale jak ustawię partycję w7
> jako aktywną to też nie wstaje, to samo jak chcę przekazać spod GRUBa.
> To więc bootmanager w7 MUSI brać udział w butowaniu nawet jak jest to
> jedyna partycja i czy nie ma innego sposobu żeby przekazać ładowanie
> do Winloader?

W W7 bootmanager zapisuje informacje dotyczące podpisu (ntsignature)
partycji z zainstalowanym systemem oraz jej offsetu względem początku
dysku, w plikach umieszczonych na aktywnej partycji w folderze \boot.
Partycją aktywną może być inna partycja niż ta z systemem. Domyślnie
podczas instalacji na czystym dysku zakładana jest w tym celu specjalna
niewielka partycja zawierająca folder \boot i środowisko naprawcze
systemu. Spod tego środowiska można przeedytować pliki konfiguracyjne
bootmanagera w razie np. przesunięcia partycji z systemem w inne
miejsce.

http://www.microsoft.com/poland/technet/article/art0073_01.mspx

> A czy nie ma szybkiego sposobu zmiany tego wpisu?

Bootrec /RebuildBcd spod środowiska naprawczego.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/