Re: W7, BCD, MBR

Autor: jeo stancey <jeostancey_at_gmail.com>
Data: Thu 21 Oct 2010 - 17:56:58 MET DST

On 20 Paź, 21:33, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:
> W W7 bootmanager zapisuje informacje dotycz ce podpisu (ntsignature)
> partycji z zainstalowanym systemem oraz jej offsetu wzgl dem pocz tku
> dysku, w plikach umieszczonych na aktywnej partycji w folderze \boot.
> Partycj aktywn mo e by inna partycja ni ta z systemem. Domy lnie
> podczas instalacji na czystym dysku zak adana jest w tym celu specjalna
> niewielka partycja zawieraj ca folder \boot i rodowisko naprawcze
> systemu.

I czy to wszystko możemy by przenieść na partycję z windows a potem
skasować tę niewielką partycję?

Albo czy możemy dowolnie powiększyć tę małą partycję, przekonwertować
na FAT32 (i umieścić tam szereg pożytecznych narzędzi), a na stępnie
tak skonfigurować BCD aby dał nam opcję butowania tego DOSa?
(Tak robiłem w ntldr - boot.ini - i przyznam, że te narzędzia na DOSa
uchroniły mnie to od wieeeelu kłopotów!)

Jak i czy da się ustawić opcję butowania Linuksa spod BCD? Albo
chociaż przekazania sterowania do GRUBa?

> Spod tego rodowiska mo na przeedytowa pliki konfiguracyjne
> bootmanagera w razie np. przesuni cia partycji z systemem w inne
> miejsce.

Czy także w miejsce na dysku logicznym (partycji Extended)?

> http://www.microsoft.com/poland/technet/article/art0073_01.mspx

> Bootrec /RebuildBcd spod rodowiska naprawczego.

Bardzo dziękuję za te cenne wskazówki ale jak dostać się do środowiska
naprawczego (jeszcze przed przekazaniem sterowania do partycji z
Windows)? Prawdopodobnie trzeba nacisnąć jakąś kombinację klawiszy w
odpowiednim momencie butowania?