Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 21:21:33 MET DST

Użytkownik "Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k02ub6pp6g88a1aspm2ho3k5pj747vgi36@4ax.com...
> Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Oct 2010 13:10:25 +0200
> doszła do mnie wiadomość <i9min1$2scl$1@opal.icpnet.pl>
> od Piotr Krzyżański <piciu@it-faq.pl> :

> Ciągle się nie rozumiemy.
> Są systemy operacyjne, które nie zostawiają najmniejszego śladu po
> swoim działaniu (nawet laik może sobie taki system zagzdrawęzić np na
> płytce CD czy pendrive, a nawet zainstalować na twardym dysku), jeśli
> będziemy przestrzegać zasady, że do ukrytego voluminu odwołujemy się
> tylko i wyłącznie z takiego systemu, to śmiem twierdzić, że żaden
> [...]

Fakty są takie, że NTFS jest bardzo słabo udokumentowany i tylko
eksperci, którzy mają dostęp do tej wiedzy mogą różne rzeczy znaleźć.
Śmiem twierdzić, że również ingerencję jak to nazywasz systemów, które
nie zostawiają najmniejszego śladu, a co dopiero obecność ukrytego
voluminu. Gdyby było tak słodko, to ekipa z truecrypt nie prosiłaby
w MS o API, o czym sami piszą na swoich stronach.

Piciu