Re: W7, BCD, MBR

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 06:51:44 MET DST

Dnia Tue, 19 Oct 2010 16:42:32 -0700 (PDT), jeo stancey napisał(a):

> Jak przesunąłem partycję z w7 o 600MB w prawo przy pomocy linuksowego
> PARTED-magic to system w7 nie chciał się butować. Przy naprawianiu
> systemu po długim mieleniu wyskoczył rezultat, że chodziło o wpis w
> MBR, co zostało automatycznie naprawione.
>
> O co tu chodzi, czyli w7 żeby załadować się to nie polega tylko na
> butsektorze jak XP lecz odwołuje się do wpisów w MBR (i jak coś się
> nie zgadza to odmawia uruchomienia)?

Bootmanager W7 zapisuje sobie położenie partycji. Jeśli się ono zmieni,
to system bez zmiany tego wpisu nie wstanie.

> O jaki wpis w MBR chodzi bo jak usuwałem dodawałem partycje to nie
> było problemu? Ponadto dlaczego menedżer dysków nie chce zmniejszyć
> partycji z w7 poniżej 60GB uzasadniając, że "nie można zmniejszyć
> woluminu poniżej punktu w którym znajdują się nieprzenośne pliki"?
> Przecież jest jeszcze 46GB wolnego miejsca na tej partycji?

Menedżer dysków nie potrafi przesuwać położenia plików zablokowanych
(używanych przez system). Spróbuj zmienić rozmiar tej partycji spod
diskpart.exe uruchomionego z wiersza poleceń płytki instalacyjnej.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/