W7, BCD, MBR

Autor: jeo stancey <jeostancey_at_gmail.com>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 01:42:32 MET DST

Jak przesunąłem partycję z w7 o 600MB w prawo przy pomocy linuksowego
PARTED-magic to system w7 nie chciał się butować. Przy naprawianiu
systemu po długim mieleniu wyskoczył rezultat, że chodziło o wpis w
MBR, co zostało automatycznie naprawione.

O co tu chodzi, czyli w7 żeby załadować się to nie polega tylko na
butsektorze jak XP lecz odwołuje się do wpisów w MBR (i jak coś się
nie zgadza to odmawia uruchomienia)?

O jaki wpis w MBR chodzi bo jak usuwałem dodawałem partycje to nie
było problemu? Ponadto dlaczego menedżer dysków nie chce zmniejszyć
partycji z w7 poniżej 60GB uzasadniając, że "nie można zmniejszyć
woluminu poniżej punktu w którym znajdują się nieprzenośne pliki"?
Przecież jest jeszcze 46GB wolnego miejsca na tej partycji?