Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: knrdz <proemld_at_vagrevn.cy>
Data: Tue 19 Oct 2010 - 23:02:32 MET DST

Piotr Krzyżański pisze:

> Poklikałem i trafiłem na przykład tutaj:
> http://www.schneier.com/blog/archives/2008/07/truecrypts_deni.html
> Błędów softu nie szuka sie na stronie jego producenta...

"Błedów" "wykrytych" dwa i pół roku temu w jeszcze starszej wersji i już
w momencie opublikowania nieaktualnych? Na dodatek "błędów" klasy takiej
jak wykrywaczka Truectypta "fachowców" z Forensic Innovations: "skoro w
linku do pliku jest volume serial number systemu plików który nie
odpowiada żadnej partycji dysku (także tej zaszyfrowanej, do której
dostęp zastraszony naszym bezprawnym żądaniem użytkownik ujawnił), to
znaczy że on ów wolumin jednak posiada bo jest on woluminem ukrytym"
(innymi słowy: "co prawda przy oskarżonym nie znaleziono zaginionych
przedmiotów, ale jego kieszenie są podejrzanie puste"). Bo to oczywiście
nie może znaczyć że np. jest to skrót do dokumentu otworzonego
bezpośrednio z wymiennego nośnika, np. pendrive'a, którego użytkownik
albo nie posiada przy sobie, albo nie posiada już wcale, bo go wyrzucił.
Nie może to być też skrót do dokumentu na woluminie, który został
zmieniony (przez zrepartycjonowanie dysku), albo woluminie którego VSN
zmieniony został stosownym programem (
http://www.windowsitpro.com/article/file-systems/how-can-i-change-the-volume-id-of-a-disk-.aspx
). A to i tak najpoważniejszy argument tego wypracowania, bo pozostałe
są już całkiem od czuba, w rodzaju "ukryte woluminy TrueCrypt nie są
dość dobrze ukryte, bo gdy są zamontowane użytkownik może zrobić sobie
kopię zapasową umieszczonych tam danych na niezaszyfrowanym dysku i na
tym sczezł jego nikczemny plan ukrycia tego co chciał ukryć".

> Mam nadzieję, że używasz najnowszej wersji TC, która jest podobno

Owszem. I generalnie polecam używanie najnowszych wersji oprogramowania.

> odporna na wszystko, a dane same wyparowują z dysku, jeśli zagląda
> w jego zawartość biegły.

Wyparowywać nie muszą. W wersji 6.0 (czyli 2,5 roku temu) wprowadzono
jeszcze ukryty system operacyjny, a aktualnie jest już wersja 7.0a.
Zresztą póki co w Polsce nawet hidden volumes to niepotrzebne
komplikowanie sobie życia, na szczęście faszystowskie zapędy Donka
kończą się na obietnicach (kastracja, itd.), a czwarta erpe zdechła i
jej powrotu szczęśliwie nie widać, więc na nasze "organa" wystarczą i te
wersje TC sprzed 3 lat.