Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_rx.pl.invalid>
Data: Fri 15 Oct 2010 - 21:05:09 MET DST

knrdz log(in):
[...]
> Zatem i ów sklepik na rogu to końcowy odbiorca OEM. Bo tak się składa
> prowadziłem takowy, wielokrotnie kupowałem Windowsy OEM z różnych hurtowni
> i odsprzedawałem dalej, nie mając ŻADNYCH umów z Microsoftem a z
> hurtowniami innych niż dealerskie, w których nie wyszczególniano różnic
> między odsprzedażą ich podkładek pod myszy a odsprzedażą ich OEMowych
> Windowsów.
[...]
A skąd jesteś taki pewien, działanie było zgodne z prawem.
Kosmiczną cechą Twojego bredzenia jest to, że zdecydowanie nie rozumiesz
zasad licencjonowania (w tym sprzedaży i marketingu) OEM M$.

[...]
> pytam: jak udowodnicie owemu wnuczkowi że Windowsa OEM "nielegalnie"
> dostał od babci, lub "nielegalnie" kupił od kogoś na allegro a nie kupił
> "legalnie" w sklepie, bo o tym, że dopóki komuś "winy" nie UDOWODNICIE
> pozostaje on niewinny to chyba wiecie?)
[...]

Åšmieszny to jesteÅ› Ty, bo najwijasz mi(nam) makaron na uszy...
Kto tu pisze o nielegalności, czy legalności zakupu (poza Tobą)?
Rozmawiamy o tym jaka jest wysoka pewność i zgodność z prawem,
że kupując tylko sam XP OEM (bez komputera) na allegro będziesz
legalnym użytkownikiem OEM, instalując go na innym np. używanym
PC :-) czy nie?

> Żeby daleko nie szukać - nawet linkowany Komputronik umożliwia wybór
> "prezentowego" opakowania dla Windowsa OEM - czyżby łamał prawo lub do
> łamania prawa nawoływał (na to chyba też byłaby jakaś sankcja)?

A skąd jesteś taki pewien, że M$ mu nie dał takiej zgody/nowej EULA OEM?
potwierdzając tym swoją elastyczność.
BTW zakup takiego "prezentu" w Komputroniku nie byłaby dla mnie groźna,
bo akurat dobrze ich znam i w odróżnieniu od innych przestrzegają dość
rygorystycznie zasad licencjonowania m.in. OEM przy sprzedaży i marketingu.
Miałbym XXL_wątpliwości kupując na allegro np. od Ciebie.
P.S.
A propos szyfrowania dysku...
Mam nadzieję, że masz możliwość skumania (zrozumienia) co oznacza
(dla delikwenta, któremu postawiono zarzuty) utrudnianie organom :-)
śledczym postępowania w sprawie...!
Dla 200% pewności i super obrony swoich wyimaginowanych praw pomaluj
OEM/PC farbą typu stealth! W razie czego powiedź, że się rozlało jak sobie
malowałeś pamperki-Teletubisie.

--
"Rok 2037.
Na Ziemi żyje 7 mld superbohaterów...