Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_rx.pl.invalid>
Data: Thu 14 Oct 2010 - 20:20:56 MET DST

knrdz log(in):
> A dotarło już do Ciebie, że ta EULA zaczyna Cię obowiązywać od momentu gdy
> (jak sama nazwa wskazuje) się na nią ZGODZISZ
Ehhh ... ta EULA obowiązuje w momencie jak dostaniesz do ręki cały pakiet
OEM, bo jest integralną częścią pakietu. Gdyby tak nie było licencjonowane
oprogramowanie nie byłoby chronione prawem w okresie od zakupu pakietu do
momentu wyrażenia ZGODY. Ciekawe, który prokurator uwzględni taką taką tezę.

> http://pl.wiktionary.org/wiki/agreement)?
Wzorem Mariusza Kruka rzeknę: Od kiedy to jak w/w jest lepsze jakieś prawo
obowiązujące? :-)

> A jeśli sprzedajesz system nie aktywowany (nie używany), nie sprzedajesz
> komputera z kopią oprogramowania i cesją licencji, ale nieużywaną kopię
> windows, jak ze sklepu. Przykład babci podałem żeby zilustrować absurd
> założenia, że osoba kupująca coś w sklepie staje się niewolnikiem EULA
> (abstrahując już od faktu że o żadnej umowie mowy być nie może skoro ów
> kupujący nie poznał nawet jej treści ani tym bardziej jej nie
> zaakceptował): wówczas niemożliwy byłoby kupowanie "dzieł" chronionych
> prawem autorskim w prezencie dla kogoś innego.

Nie zdajesz sobie chyba w pełni sprawy co to znaczy być, zostać
posiadaczem-właścielem licencjonowanego oprogramowania. Brakiem wiedzy to
się nie wytłumaczysz czyli kupując świadomie OEM nie wiesz, że kupujesz
pakiet z ograniczonymi uprawnieniami i możliwościami? albo będziesz
stwierdzisz, że w sklepie "nabili Cię w butelce", bo Ci nie powiedzieli itd.
Wybacz, ale LOL.
,
> Może jakieś konkrety? Retail nie posiada żadnych ograniczeń do
> odsprzedaży.
Posiada minimalne. Np. Nie wolno odsprzedać pośrednio, wysyłkowo.
RTL to było tylko kontr_ad rem czyli co nie można z OEM to można bez
większego strachu z RTL.

> OEM jak twierdzę dopuszcza dwie formy: cesja oprogramowania przy sprzedaży
> komputera na którym jest zainstalowana i zwykła odsprzedaż nieużywanej
> kopii [...]
1' wniosek OK
2' wniosek Good Day To Death ;-) bo w EULA stoi jak byk: (w skrócie)
Przekazać można licencjonowane oprogramowanie + sprzęt jako całość.
Wyjątek OK: Preinstalowana kopia (nieaktywowana) na przynależnym do zestawu
PC, którego właściwości są określone w EULA odsprzedana jako całość... no i
trzeba uwzględnić wymaganie terminowe, aby nie stracić prawo do licencji.

--
"Szacuję, że w 2009 r. na świecie przybyło około 300 milionów pecetów z
systemem Windows. Część z nich została sprzedana bez Windows, ale i tak