Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_ubx.pl.invalid>
Data: Mon 11 Oct 2010 - 00:52:33 MET DST

Wojtek log(in):

> Ej teraz to przesadzacie:
> 1. @Michał - Nieprawda, że OEM można sprzedawać tylko z nowym
> komputerem. Można go legalnie kupić bez komputera. Sam kupowałem tak i
> XP i Vistę. Tyle razy już było, że można nabyć do składanego przez
> siebie peceta, że te zasadnicze deklaracje "tylko z oryginalnym
> komputerem" są zatem mocno przesadzone. 2. @Piotr - Czepiasz się. Jeśli
> kupię OEM'a i mam ochotę go sprzedać bo nie użyłem to mam prawo i ten
> OEM nic nie traci na swojej swieżości. Mogę kupić takiego OEM'a od kogo
> mi siÄ™ podoba.
[...]

Etam...!
A ja mam takiego pomysła...!:-)
O tym, co można, a co nie decyduje otrzymana-posiadana licencja OEM (Eula).
A z tym to polscy resellerzy i infolinia M$a sÄ…/byli zawsze na bakier albo jak kto woli
do przodu :-). Sam M$ upublicznia w inecie teksty Euli, w których pisze (po polsku)
wyraźnie, że można przekazać 3-iej osobie na określonych warunkach (co nie jest zakazem
odsprzedaży OEM).
Natomiast reseller oznaczał paczkę "Tylko z nowym komputerem".
Eula też jest/była odpowiednio zmieniona. Takiej paczki nie wolno odsprzedawać bez tego PC-ta.
Zatem IMHO racja jest po obu stronach sporu.
P.S.
Heh ... a jak chodzi o tÄ™ paczkÄ™ vide URL Mariusza Kruka
http://www.komputronik.pl/index.php/product/59271/Programy_i_gry/Programy_"
to rację IMHO ma jednak Mariuszek. Wystarczyło(by) pokazać odnośne akapity Euli od tej paczki.

--
M$ Windows XP HE PL SP3 OEM. Oryginalny Windows.
Odpowiedni dla nowego jak i starego komputera.