Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 08 Oct 2010 - 08:38:46 MET DST

Dnia Fri, 08 Oct 2010 01:22:10 +0200, knrdz napisał(a):

> Jaki inny "dowód" niż nieoryginalny (podrobiony) certyfikat
> autentyczności masz na myśli? Według EULA do polskiego XP Home SP2 OEM
> wystarczającym dowodem na posiadanie licencji przez użytkownika jest
> przyklejony na obudowę komputera oryginalny certyfikat autentyczności:
>
> "19. DOWÓD POSIADANIA LICENCJI PRZEZ UŻYTKOWNIKA. Jeśli Licencjobiorca
> nabył OPROGRAMOWANIE na urządzeniu, dysku kompaktowym lub innym nośniku,
> posiadanie licencji i autentyczność kopii OPROGRAMOWANIA określa
> oryginalna etykieta Certyfikatu Autentyczności „Dowód Licencji”. Aby
> [...]

EULA jasno określa, że oprogramowanie OEM może być używane *wyłącznie* z
oryginalnym sprzętem (z komputerem), z którym je zakupiono, a wszelkie
późniejsze modyfikacje sprzętu komputerowego mogą wymagać ponownej
aktywacji oprogramowania. Oznacza to wyraźną intencję licencjodawcy do
kontrolowania *oryginalności sprzętu komputerowego*, i w zależności od
wyniku tego badania, do udzielania - lub nie - zgody na dalsze
korzystanie z oprogramowania przez jego użytkownika.

Pozostaje kwestia doprecyzowania, kiedy komputer przestaje być
oryginalnym komputerem, a staje się nowym komputerem. Tą kwestię ma
obowiązek wyjaśnić użytkownikowi a/ producent sprzętu komputerowego oraz
b/ przedstawiciel Microsoftu, bo tego nie rozstrzyga się w EULA
użytkownika, tylko w *licencji udzielonej producentowi* sprzętu
komputerowego.

Jeżeli Cię ten temat interesuje, to odsyłam na strony przeznaczone dla
producentów sprzętu:
http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/Pages/licensing_faq.aspx#faq3

O, tutaj jest to ładnie wyjaśnione:

"Q. If my customer asks me to upgrade a PC with new hardware components,
when is a new operating system needed? When would the PC be considered
"new"?

A. Generally, an end user can upgrade or replace all of the hardware
components on a computer— *except the motherboard* —and still retain the
license for the original Microsoft OEM operating system software. If the
motherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect,
then a new computer has been created. Microsoft OEM operating system
software cannot be transferred to the new computer, and the license of
new operating system software is required.

If the motherboard is replaced because it is defective, you do not need
to acquire a new operating system license for the PC as long as the
replacement motherboard is the same make/model or the same
manufacturer's replacement/equivalent, as defined by the manufacturer's
warranty."

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/