Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_rx.pl.invalid>
Data: Thu 07 Oct 2010 - 18:29:07 MET DST

Mariusz Kruk log(in):
[...]
> O. Jest jakiś "ranking ważności ustaw"? Podziel się.

Aha... przepisów KC nie znasz, a epatujesz wszystkich swoją wiarą w prawo
autorskie (art.51 ), w którym co krok jest mowa o *umowie*. Do legalnego
korzystania z XP OEM konieczne jest uzyskanie-otrzymanie stosownej licencji
. Każda umowa licencyjna XP OEM zawiera takie czy siakie warunki korzystania
z programu. Poza ważnymi szczegółami jak oryginalna naklejka, nośnik itd.
istotne jest to, że z treści umowy licencyjnej wyraźnie wynika to co
wyłuszczył Ci Michał Kawecki. Możesz sobie do rana powtarzać się, że to
niezgodne z art.51. Umowa licencyjna doskonale zabezpiecza prawa M$a na
gruncie prawa polskiego i dlatego tak bardzo łatwo jest udowodnić przed
sądem piractwo vel nielegalność alias nieoryginalność m.in XP OEM.
Potwierdzeniem tego jest chociażby to, że nikomu jeszcze nie udało się
wygrać sprawy z wykorzystaniem art.51. Ja nie słyszałem o takim bohaterskim
wyczynie i odwadze, bo jest odwrotnie. Art.51 wzmocnił jeszcze bardziej
pozycję (M$) w tym zakresie :-)
P.S.
BTW interpretację ustaw(y) zostaw ustawodawcy. Papugi mogą się na ustawę
(art.51) powoływać, ale nie sądzę, aby brakowało im "oleju w głowie" ;-)

--
"Dura lex, sed lex"
ale wtedy kiedy prawo jest dobre :-)