Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 06 Oct 2010 - 08:48:23 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Biek"
>A na podstawie teorii-mitu, że art.51 stanowić będzie dla sądu jakikolwiek
>dowód albo podstawę przy ustalaniu czy sprzedany (z 2-giej ręki OS/OEM bez
>cech opisywanych na stronach M$a) jest oryginalny-legalny w przypadku, gdy
>zakwestionuje to np. BSA albo policja, itp.!
>Inkryminowany *Art.51* w sądzie zostanie pominięty jako niezwiązany, bo nie
>dot. właściwości umowy handlowej oraz przedmiotu sprawy czyli oskarżenia o
>używanie pirackiego oprogramowania.
>Dla przykładu: Nieoryginalna naklejka już sama w sobie będzie dowodem, że
>system jest nielegalny.

A kto mówi o nieoryginalnej naklejce??? Przecież od początku mówię
o dalszej odsprzedaży np. czegoś takiego:
http://www.komputronik.pl/index.php/product/59271/Programy_i_gry/Programy_u_ytkowe/Microsoft_Windows_XP_Home_PL_SP3_OEM.html
(żeby uprzedzić uwagi, które zaraz padną - używanie tego bez naklejenia
naklejki na obudowę nie jest przestępstwem).

>Możesz byc pewien, że policja znajdzie także inne
>dowody dowodzace, że system jest nielegalny. A jak system nielegalny to
>transakcja nielegalna. A jak transakcja nielegalna to sprzedający jest (mały
>albo duży) zbój ;-).

Nie. Idziesz gdzieś w maliny. Nie ma czegoś takiego, jak "nielegalny
system". Może być co najwyżej nielegalnie sporządzona kopia. Nie czyni
to samego dzieła nielegalnym. (przypominam o rozróżnieniu na dzieło
i jego egzemplarz).

>Żeby było jasne: Nie zakładam z góry, że towar oferowany na allegro jest w
>każdym wypadku trefny. Uważam natomiast, że brak możliwości weryfikacji
>oryginalnych cech towaru dla mnie jest wystarczająco podejrzany, aby z
>takich ofert nie skorzystać.

Jaki "brak możliwości"? Masz możliwość od odstąpienia od umowy jeśli
towar jest niezgodny z nią. Innemi słowy, jeśli zamiast oryginalnej
płyty Windows XP (niezależnie od tego, czy OEM, czy Box, czy cokolwiek
innego) dostałeś CD-R z kluczem namazanym markerem, masz możliwość
żądania zwrotu pieniędzy (i zgłoszenia na policję).

>Coraz mi weselej jak czytam to co piszesz.
>Nawet mój czarny kot zaczął ryczeć ze śmiechu.

Cieszy mnie twoje samozadowolenie.

--
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d'