Re: Blokada GG

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon 13 Sep 2010 - 12:33:18 MET DST

W dniu 2010-09-13 02:06, Andrzej Libiszewski pisze:
> Bo wyłączanie GG w firmie nie ma charakteru bezmyślnego blokowania tylko
> jest drobnym elementem polityki bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwa to raczej słabo. Wiem, że teoretycznie można wycieki
mieć, ale szczerze mówiąc raczej nie wierzę, że akurat pracownicy przez
GG popchajÄ… tajne/poufne/nie przeznaczone do wycieku dane, a jak im
zablokować, to już nie wyniosą inaczej.

Myślę, ze raczej problem jest w rozpraszaniu się. Przynajmniej tam,
gdzie ja blokowałem, właśnie taka była idea.

> GG samo w sobie jest nieszkodliwe. Jakikolwik zakaz (ale sensowny!), jeśli
> jest konieczny, powinien być przy tym ustanawiany jawnie i egzekwowany w
> pierwszej kolejności na bazie autorytetu, a nie manipulowaniem po kryjomu i
> za plecami dziecka.

Zależy od wieku dziecka i jego dojrzałości psychicznej. Np. ja nie
wyjaśniam dwulatce czemu ma nie pić piwa albo nawet określonych soczków.
Po prostu ,,po kryjomu'' blokuję jej do tego dostęp.

A ktoś o tym pisał poza tobą?

--
Przemysław Adam Śmiejek