Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: Borafu <borafu_NIELUBIESPAMU_at_gazeta.pl>
Data: Sat 11 Sep 2010 - 13:52:31 MET DST

> Nie wiem, mnie o to nie pytaj. Jak powiesz jak to się sprawdza, to
> sprawdzę w poniedziałek.

No, na początek zagląda się do rozdzielni i patrzy czy są tam wyłączniki
różnicowe i jakie.

> Nie wiem, mnie uczono, że przepływ prądu przez serce jest zabójczy. A ją
> właśnie tak siekło.
Nie do końca. Właśnie dlatego stosuje się wyłączniki różnicowoprądowe.
Myk polega na tym, że jeśli prąd poszedł przez ciało sprzątaczki to
znaczy że (mówiąc prostym językiem) była różnica pomiędzy prądem
płynącym jednym przewodem a wracającym drugim. Różniły się o tyle ile
popłynęło "bokiem", czyli przez ciało sprzątaczki.
Wyłącznik różnicowoprądowy rozłącza zasilanie jeśli wykryje taką właśnie
różnicę.
Te, służące do ochrony przeciwporażeniowej mają zwykle próg 30mA, co
normalny człowiek znosi bez żadnej szkody.

Tu jest trochę więcej, na początek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wy%b3%b1cznik_r%f3%bfnicowopr%b1dowy

Pozdro

--