Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pûbliçenëmy.pl>
Data: Wed 08 Sep 2010 - 19:29:32 MET DST

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:i67h37$pmm$1@news.onet.pl...

> A to dlaczego? Od zawsze była to jedna maszyna i od zawsze działało. W
> innych szkołach są analogiczne pracownie i też od zawsze działają na 1
> serwerze do wszystkiego.

A bo pomyślałem, że w wersji 2003 Premium dawano licencją na drugi Windows
Serwer pod ISĘ, analogicznie jak teraz w SBS2008 Premium dają drugi Windows
Server pod SQLa.
Bo w życiu jednak lepiej sprawdza się router/firewall/proxy na osobnym
pudle, więc nawet MS z tego zrezygnował i SBS2008 działa kulturalnie jako
serwer w LANie.

Skoro SBS 2003 Premium z ISÄ„ w swej konstrukcji przeznaczony jest do
robienia jednocześnie za router brzegowy (i do tego ma kreatory, nie trza
się na tym znać), to OK, ale... poniżej wygląda że robi zupełnie co innego..

> Zupełnie. Nie jest to do niczego przydatne.

W tym przypadku pewnie do zwiększenia wartości przetargu.

> No i tak ma, że ma wpiętą 1 w LAN, 1 w świat.

tej drugiej nie powinien mieć wcale w normalnych rozwiązaniach, gdzie jest
internet <-> router <-> LAN, a w LANie serwery i komputery (i dostęp do
zasobów reguluje się uprawnieniami użytkowników a nie karkołomną separacją
sieci).

A jeśli ma robić też za router brzegowy, zgodnie ze swym przeznaczeniem i
kreatorem konfiguracji, to OK, ale...

> ???? Nie bardzo rozumiem. W każdym razie mam sieć zbudowaną tak:
>
> MODEM DSL ==> LINUX Serwer ==> słicz rozdzielający na pracownie i
> administrację ==> mój SBS ==> Słicze na 2 pracownie i bibliotekę.

Tego to ja nie rozumiem. Sieć domenowa dla uczniów schowana jest za robiącym
za router SBSem, dla którego WANem jest bezdomenowa sieć sekretariatu
pochodząca z epoki komputera łupanego? Czy może sekretariat korzysta z
domeny SBSa po stronie jego WANu, wbrew jakiejkolwiek logice i założeniom
produktu? I to we wszystkich szkołach takie cudo wdrożono? Poniosła kogoś
fantazja zaiste.

Jak w tym kraju ma być dobrze i w tej oświacie, jak przetargi wygrywają tacy
wykonawcy, ech...