Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 07 Sep 2010 - 10:03:58 MET DST

Dnia Mon, 06 Sep 2010 23:02:45 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> No ale kogo mam wziąć? Przed wakacjami pisałem tu pytanie o takiego
> fachowca. Męczyłem też Radka prywatnie. Tak jak napisałem Piotrowi, nie
> mam koncepcji jak znaleźć fachowca, bo tam gdzie pytam, odpowiadają
> podobnie jak mi Radek czy Piotr: Nie mam czasu.

pl.praca.oferowana, pracuj.pl - mało to miejsc, w których można powiesić
ogłoszenie, że szuka się kogoś do wykonania zakresu prac od ... do ..., w
terminie od ... do ..., na warunkach od ... do ...?

> Pomimo, że na grupie jest parę osób znających się na Windowsach, to jednak
> żaden z nich nie chce się tego podjąć, nawet wywołany personalnie do
> nomen omen tablicy.

Tylko widzisz Przemek - mnie się wydaje po prostu, że Tobie w zasadzie
trzeba by od A do Z rozpisać całą konfigurację. Wątpię, żeby się ktoś tego
tak podjął na grupie, nie mając w zasadzie prawie żadnych informacji
odnośnie struktury sieci.

> Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem ,,widoczne''.

Np. udostępnione zasoby dyskowe.

> Jest sobie ca. 50 stacji, na których ma być dostępne logowanie się
> wędrującym userem/hasłem (brak przypisania user-stanowisko), z dostępnymi
> wędrującymi dokumentami i ustawieniami (np. pocztą z Thunderbirda),

Czyli profile mobilne - o ile dobrze kojarzę.

> do tego możliwość blokowania pewnych rzeczy w Internecie, tak jak
> wzmiankowany fb. Do tego są 3 drukarki i skrypt rozpoznając w której sali
> się łepek loguje, taką mu drukarkę ustawia jako domyślną. Więc Windows
> serwer spełnia następujące role:
>
> a) router wpuszczający internet do środka i przydzielający stacją IPki
>
> b) AD do rozdawania userów/haseł i troszkę do regulacji uprawnień, żeby
> user za dużo nie namieszał na stacji.
>
> c) AD + SMB do wędrujących dokumentów
>
> d) ISA do blokowania pewnych treści i udostępniania innych

To "kilka" rzeczy do ogarnięcia masz.

> No to też odpuszczam przez parę lat. Jednak wiesz, jak siedzisz
> codziennie w takiej sali i czasami nawet kilka razy dziennie musisz
> słuchać jęczenia, że stacja 10 minut startuje albo co jakiś czas pojawia
> się jakiś niepokorny nałogowiec, co jednak nie umie bez fejsbuka
> wytrzymać, to w wolnych chwilach się zastanawiasz, żeby jednak to pokonać.

Ale to nie Ty jesteś od administracji tymi narzędziami. Skoro coś działa
tak, a nie inaczej - to niech się uczniowie zwracają z tym do dyrekcji. Tak
samo w drugą stronę - skoro masz prowadzić zajęcia i wskazane jest przy tym
urżnięcie dostępu do facebooka, to nie Twoją rolą jest konfigurowanie tego.

> Pewnie jeśli Piotr nie pomoże, to wątek wygaśnie za parę dni, a ja
> zostanę na kolejny rok z tym, co mam. Co nie znaczy, że jednak nie mogę
> sobie podrążyć tematu trochę.

Ależ drążenia tematu, to ja Ci absolutnie nie mam zamiaru bronić. :)

Swoją drogą - też podejście wajegomać. Brak określonych jasno zasad
funkcjonowania takiej sieci, zakupiony sprzęt, zakupione oprogramowanie, ale
oczywiście ani supportu, ani wdrożenia tak, żeby to ręce i nogi miało. Pan
płaci, Pani płaci, a burdel na kółkach dalej jaki był, taki jest. :-/

[ Jedno puknięcie to jest przypadek.                      (Ola Żyszkowska) ]