Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon 06 Sep 2010 - 23:02:45 MET DST

W dniu 2010-09-06 22:39, Przemysław Ryk pisze:
> Przemek - moment. Mnie się wydaje, że Cię ktoś wpierdzielił na minę pt.
> "niech się Pan tym zajmie", a problem polega na tym, że brakuje Ci po prostu
> wiedzy. Nie jestem jakimś ekspertem, ale nie brałbym się za konfigurowanie
> sieci i zasad dostępu do zasobów / netu znajomym w małej firmie bez
> znajomości podstaw. Mnie się tak zdaje, że Tobie ich mocno brakuje. Naprawdę
> - spiszcie porządnie wymagania, weźcie kogoś, zapłaćcie i miejcie pod tym
> względem spokój.

No ale kogo mam wziąć? Przed wakacjami pisałem tu pytanie o takiego
fachowca. Męczyłem też Radka prywatnie. Tak jak napisałem Piotrowi, nie
mam koncepcji jak znaleźć fachowca, bo tam gdzie pytam, odpowiadają
podobnie jak mi Radek czy Piotr: Nie mam czasu. Pomimo, że na grupie
jest parę osób znających się na Windowsach, to jednak żaden z nich nie
chce się tego podjąć, nawet wywołany personalnie do nomen omen tablicy.

> (ciach...)
> A jaki pomysł na działnie tej sieci? Co ma być widoczne dla kogo, skąd i
> dlaczego?

Nie wiem, co rozumiesz pod pojęciem ,,widoczne''. Jest sobie ca. 50
stacji, na których ma być dostępne logowanie się wędrującym
userem/hasłem (brak przypisania user-stanowisko), z dostępnymi
wędrującymi dokumentami i ustawieniami (np. pocztą z Thunderbirda), do
tego możliwość blokowania pewnych rzeczy w Internecie, tak jak
wzmiankowany fb. Do tego są 3 drukarki i skrypt rozpoznając w której
sali się łepek loguje, taką mu drukarkę ustawia jako domyślną. Więc
Windows serwer spełnia następujące role:

a) router wpuszczający internet do środka i przydzielający stacją IPki

b) AD do rozdawania userów/haseł i troszkę do regulacji uprawnień, żeby
user za dużo nie namieszał na stacji.

c) AD + SMB do wędrujących dokumentów

d) ISA do blokowania pewnych treści i udostępniania innych

> I dlatego moim bardzo skromnym zdaniem - odpuść sobie konfigurowanie tego.

No to też odpuszczam przez parę lat. Jednak wiesz, jak siedzisz
codziennie w takiej sali i czasami nawet kilka razy dziennie musisz
słuchać jęczenia, że stacja 10 minut startuje albo co jakiś czas pojawia
się jakiś niepokorny nałogowiec, co jednak nie umie bez fejsbuka
wytrzymać, to w wolnych chwilach się zastanawiasz, żeby jednak to pokonać.

Pewnie jeśli Piotr nie pomoże, to wątek wygaśnie za parę dni, a ja
zostanę na kolejny rok z tym, co mam. Co nie znaczy, że jednak nie mogę
sobie podrążyć tematu trochę.

--
Przemysław Adam Śmiejek