Re: win2ksp4 instalacja na dysku większym niż 128GB

Autor: pilon <pilon_at_pilon.pl>
Data: Tue 06 Jul 2010 - 23:30:21 MET DST

"Michal Kawecki" news:uyuol3mndb2n.dlg@kwinto.prv

> Przed reinstalacją systemu możesz zrobić kopię MBR lub po prostu spisać
> na karteczkę aktualne wpisy w tabeli partycji. Potem usuwasz z tej
> tabeli wpis dotyczący partycji rozszerzonej. Po reinstalacji przywracasz
> kopię MBR lub tylko usunięty wpis i wszystko wraca do sytuacji
> pierwotnej. Kopię MBR jak i edycję tabeli partycji przeprowadzisz przy
> pomocy BootIt.

Usunięcie wpisu o MBR jest równoważne z tym, że instalka twierdzi że reszta
dysku jest nieprzydzielona (teoretycznie pusta, mimo że dane dalej będa
spoczywać tam) i będzie widoczna tylko pierwsza partycja < = 128GB?
Rozumiem, że wtedy dane tamtej drugiej partycji nie będą tknięte?
Próbowałem ukryć partycję w BootIt ale to nic nie dawało - coś na wzór
ukrytych partycji np. w laptopach do odtworzenia dziewiczego systemu.

> A tak na marginesie - nie zakładaj więcej partycji rozszerzonej i dysku
> logicznego na niej. Bezpieczniej będzie założyć drugą partycję
> podstawową.

Partycje zakładasz też za pomocą BootIt?
Zastanawia mnie czemu BootIt nie umie formatować partycji NTFS? W czym potem
to formatować (nie chcę windowsowskiego bo śmieci zostawia na partycji
więcej niż utworzenie od razu obu z poziomu płytki Seagate).
Gdyby umiał to bym przesiadł się na niego w pełni zamiast tego Seagate, bo
ten drugi nie umie dodać kolejnej partycji gdy już pierwsza została
utworzona, chce wszystko usuwać i dopiero od zera wszystko tworzyć co bywa
wkurzające.
Te windows-owskie zakładania mnie coś nie biorą, bo po takich operacjach tak
założone partycje z poziomu windowsa miały więcej zajęte obszaru na swoje
dane. Dotychczas zakładałem podstawową partycję za pomocą płytki bootowalnej
Seagate (te nowsze edycje coś się wieszają - coraz bardziej spuchnięte a
coraz gorsze) a potem dokładałem z windowsa też programem od Seagate druga
partycję na nieprzydzielonym dotychczas obszarze.
Czyli po instalacji mam odtworzyć wpisy do drugiej partycji w BootIt?
Czy jest jakaś różnica jak daje się "No" przy pytaniu czy instalować program
na dysku? Jak się odpali kompa z płytki. Zakładam, że przy "No" program
siedzi w Ram-ie. Co daje instalacja BootIt na dysku?