Re: win2ksp4 instalacja na dysku większym niż 128GB

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 04 Jul 2010 - 10:12:17 MET DST

Dnia Sat, 3 Jul 2010 12:22:27 +0200, pilon napisał(a):

> Windows 2000 sp4
> Gdy posiadam dysk większy niż progowe 128GB (np. dysk 320GB), to instalacja
> na nim jest możliwa tylko wtedy gdy utworzę na takim dysku partycję mniejszą
> niż 128GB a resztę obszaru dysku twardego muszę zostawić nieprzydzieloną
> (bez żadnych partycji zajmujących pozostałą przestrzeń dysku). Próba
> przydzielenia do pozostałej przestrzeni drugiej partycji skończy się
> komunikatem w czasie próby instalacji, że dysk jest uszkodzony i nie będzie
> chciał nic instalować.
> [...]

Przed reinstalacją systemu możesz zrobić kopię MBR lub po prostu spisać
na karteczkę aktualne wpisy w tabeli partycji. Potem usuwasz z tej
tabeli wpis dotyczący partycji rozszerzonej. Po reinstalacji przywracasz
kopię MBR lub tylko usunięty wpis i wszystko wraca do sytuacji
pierwotnej. Kopię MBR jak i edycję tabeli partycji przeprowadzisz przy
pomocy BootIt.

A tak na marginesie - nie zakładaj więcej partycji rozszerzonej i dysku
logicznego na niej. Bezpieczniej będzie założyć drugą partycję
podstawową.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/