Recovery a Thinkpad R61i

Autor: ikov <ikov1_at_t-l-e-n.pl>
Data: Tue 06 Jul 2010 - 11:59:03 MET DST

Lenovo Thinkpad R61i z XP Pro. Poprzedni właściciel nie zrobił płytki
recovery, po jakiejś awarii systemu oddał go do serwisu gdzie zrobiono
dla komputera płytkę rescue and recovery (1xDVD). Ja dostałem tego
laptopa bez systemu, ale z partycjÄ… recovery + DVD, a zainstalowanego
systemu brak. GParted pokazuje, że istnieje tylko partycja recovery
TVT_TEMP oraz obszar niesformatowany.

Lapek włącza się od razu w Thinkvantage R&R i pyta o dodatkowa płytkę
(additional disk) której nie ma, a następnie o recovery disk nr 1,
pokazując że posiadane DVD to nie to, a potem reset. Odpalenie z napędu
DVD uruchamia system rescue and recovery, wybieram opcję przywrócenia do
stanu fabrycznego i po skończonej operacji każe uruchomić ponownie. Tu
wraca do tego samego punktu (jak na początku akapitu). GParted znów
widzi partycję recovery (ok 700MB z czego 400+ zajęte) oraz pozostały
niesformatowany obszar. Ustawianie trybu AHCI i Compatibile, różne
zmiany flag partycji (np. recovery jako bootable i hide) zawsze kończą
się tak samo. Instalka XP z innej płyty nie pasuje do klucza z nalepki.

Co prawda używam głównie linuksa z pendrive gdyż w nim wszystko działa,
ale nie mogę wrócić do XP; temat poruszany na wielu forach dot.
laptopów, elektrodzie itd., ale ei znalazłem rozwiązania.