win2ksp4 instalacja na dysku większym niż 128GB

Autor: pilon <pilon_at_pilon.pl>
Data: Sat 03 Jul 2010 - 12:22:27 MET DST

Windows 2000 sp4
Gdy posiadam dysk większy niż progowe 128GB (np. dysk 320GB), to instalacja
na nim jest możliwa tylko wtedy gdy utworzę na takim dysku partycję mniejszą
niż 128GB a resztę obszaru dysku twardego muszę zostawić nieprzydzieloną
(bez żadnych partycji zajmujących pozostałą przestrzeń dysku). Próba
przydzielenia do pozostałej przestrzeni drugiej partycji skończy się
komunikatem w czasie próby instalacji, że dysk jest uszkodzony i nie będzie
chciał nic instalować.
Dotychczas obchodziłem to tak, że na pustym dysku bez żadnych partycji była
tworzona partycja C: < 128GB i na niej instalowany system. Dopiero po
zainstalowaniu systemu, zrobieniu wpisu w rejestrze do obsługi większych
dysków, dokładałem na pozostałej, nieprzydzielonej części dysku drugą
partycję a na niej dysk logiczny D: (na całej nieprzydzielonej dotychczas
powierzchni) i wszystko śmigało.
I teraz pojawiają się schody gdy tą drugą partycję z dyskiem logicznym D:
Pojawia się wtedy sytuacja konfliktowa o teoretycznym uszkodzeniu dysku.
Ratunkiem jest tylko usunąć całą partycję D: wraz z danymi i obszar po niej
pozostawić nieprzydzielony. Pośrednio ratuję się tworząc obraz partycji C:
ze świeżym windowsem za pomocą Image for Windows lub DOS. Wtedy nie ma
problemu z odtworzeniem świeżego windowsa.
Czy jest jakaś metoda na obejście tego błędu "uszkodzonego" dysku przy
standardowej instalacji win2ksp4 z CD bez usuwania większych partycji z
danymi?
Z tego co widzę już winXP bez problemu instaluje system C, mimo że obok
znajduje się większa partycja niż 128GB.