Re: win2ksp4 instalacja na dysku większym niż 128GB

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Sat 03 Jul 2010 - 21:55:57 MET DST

Użytkownik "pilon" <pilon@pilon.pl> napisał w wiadomości
news:4c2f0f61$0$10490$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Czy jest jakaś metoda na obejście tego błędu "uszkodzonego" dysku przy
> standardowej instalacji win2ksp4 z CD bez usuwania większych partycji
> danymi?

Obiło mi się o oczy, że w nLite zrobić własną instalkę z zaznaczoną
opcją obsługi dużych dysków (SP4 konieczny, jak widzę, ten warunek masz
spełniony). Mam dojście do instalki, która ponoć widzi więcej od 128,
ale z braku miejsca nie dam rady sprawdzić.

> Z tego co widzę już winXP bez problemu instaluje system C, mimo że
> obok
> znajduje się większa partycja niż 128GB.

W rzeczy samej, od podstaw instalowałem XP na dysku 320 GB od razu
całość, bez dodatkowych kombinacji.

A co do zajęcia całej partycji - to utwórz 128, jak jest, zostaw kawałek
pustego miejsca, nic nie kasuj, nie bój się o dane powyżej, nie znikną.
Po instalacji jakimś partycjonerem rozszerz po prostu (oczywiście, po
uprzednim włączeniu opcji EnableBigLBA) owe 128 GB na całość potrzebnego
obszaru, musi zadziałać.
Byle ostrożnie, to nawet Partition Magic to zrobi. (BHP dla PM -
widoczność całego obszaru dysku przez BIOS, filesystem całkowicie
sprawny, najnowsza wersja PM, nawet nie myśl o wersji windzianej PM,
WYŁĄCZNIE wersja DOSowa, no i jak przy każdym rozszerzaniu - na czas
operacji bezpiecznie było by dać komputerowi UPS-a). Jeśli system plików
to FAT, to może się długo jebać z rozszerzaniem (musi poprzeliczać
struktury, odniesienia, itp), jeśli NTFS, to rozszerzenie potrwa moment,
tu nie musi nic (albo prawie nic) przeliczać. Ja do tych operacji używam
prędzej programu Partition Commander.
Najbezpieczniej będzie jednak zostawienie sobie na system 128 GB, a dane
powyżej, tak, aby żadna z partycji nie zachodziła na podział przed/po
granicy 128 GB... ale jak nic nie pokręcisz, to nie powinni nic złego
zajść.

--
((*))
((+))