Re: Backup

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 25 Jun 2010 - 23:05:33 MET DST

Dnia Fri, 25 Jun 2010 18:42:49 +0200, Araneus Diadematus napisał(a):

> Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

>>> kompow (XP i 2000). Grupa robocza (domeny brak). Chce wydzielic

> No i ja bym pamiętał o przynajmniej 2 kopiach, jedna niech sobie będzie
> na tasiemce streamera, a druga nawet na HDD, czy płytkach, jak admin
> będzie miał trochę czasu poprzerzucać.

A tam. To tylko backup, żadne archiwa. Biorąc pod uwagę aktualne realia
wystarczy ten serwer BSD, tylko z dyskami w RAID1, do tego kopia danych
na dysku wymiennym USB i druga kopia na dysku przechowywanym poza firmą,
synchronizowana co jakiś czas z oryginałem.
Tańsze rozwiązanie to zastosowanie wielokrotnego backupu rozproszonego
po dodatkowych dyskach zamontowanych w kilku istniejących maszynach
stacjonarnych i codzienna synchronizacja poprzez sieć - tutaj ładnie się
sprawdzi np. Dantz Retrospect.
Droższe rozwiązanie... i tak dalej, można sobie do upadłego mnożyć
poziomy zabezpieczeń i obniżać prawdopodobieństwo jednoczesnego
uszkodzenia kilku kopii naraz. A i tak wszystko zależy jak zwykle od
kasiorki ;-).

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/