Re: Ile pamięci widzi XP ?

Autor: Sepia <a_at_a.a>
Data: Fri 25 Jun 2010 - 23:03:37 MET DST

I tak, i nie. Rzeczywiście zmieniając okno karty graficznej z np. 128 na 256
MB nie uzyskujemy adekwatnej zmiany w widzianym przez BIOS obszarze
dostepnego RAM-u. Ale w dalszym ciągu BIOS nie widzi całych np. 4 GB (tyle
zainstalowaliśmy) ale mniej, powiedzmy szczerze, dostepnej przestrzeni
adresowej. I wcale nie twierdzę, że jest ona ciągła - w ramach przestrzeni
adresowej urządzenia mogą rezerwować dla siebie na poziomie "biosu" różne
"okienka" w przestrzeni adresowej (i tu wszystko zależy od scalaków na MB i
ich właściwości). BIOS stara się ustawić to, co nie zostało zarezerwowane w
jakiś sensownie ciągły obszar (z dokładnością do ziarnistości). BIOS i
później sterowniki jądra systemu operacyjnego (jakiego !!!?) próbując nad
tym zapanować wpadają w drobny konflikt wynikający także z ziarnistości
(najmniejszych paczek) zdolności obsługi tego wszystkiego. A zatem BIOS coś
raportuje, a jądro systemu ma trochę odmienne zdanie. Czy zwróciliście
uwagę, że podczas POST, zliczania RAMu, BIOS potrafi się pod koniec chwilkę
zastanowić i dorzucić nawet np. 2 kB ???
Ciekawe ?

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:i034md$2o8j$1@opal.icpnet.pl...