Re: Vista nie zamyka systemu, restartuje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 17 Jun 2010 - 07:10:24 MET DST

Dnia Wed, 16 Jun 2010 16:04:02 -0700 (PDT), stonoga napisał(a):

> On 16 Cze, 07:25, Piotr Palusiński <perfekt...@invalid.wp.pl> wrote:
[...]
> Dzięki Piotrze, zastosowałam proponowaną zmianę w rejestrze, zmieniłam
> 0 na 1, ale nie pomogło.
> Wydaje się ze zamyka system, ekran gaśnie cichną wentylatory i za
> moment bydle znowu wstaje, nawet jak zamknę klapę.
>
> Jedyna metoda żeby go zamknąć naprawdę, to kiedy na ten moment
> ucichnie wciskam na 4 sekundy wyłącznik power. Ale kiedy wstaje
> pokazuje, ze system nie został zamknięty prawidłowo.

Tego nie rób, bo zwyczajnie wymuszasz wyłączenie komputera.

> Nie wiem, co się
> porobiło. Czy jakaś poprawka windy tak felernie zadziałała?

Raczej coś doinstalowałaś. Urządzenie bądź jakiś program. Może coś od
telefonu komórkowego?

> Zalezy mi oprócz prawidłowego zamykania również na tym, zeby jak
> poprzednio móc w czasie liczenia zamknąć klapę, przenieść kompa do
> domu i po otwarciu bez wciskania power komp sam wznawia liczenie tam
> gdzie przerwał (tak było zawsze zanim zwariował). Nie wiem jak to się
> nazywa, czy wstrzymanie, czy hibernacja.
> W ustawieniach energii jest wpisane reakcja na zamkniecie klapy -
> wstrzymaj ja tego nie ustawialam , nie dotykalam. Czy to sprawa
> ustawienia, czy moze cos w hardware?

Tak jest domyślnie.

> Komp jeszcze na gwarancji.
> Pozdrawiam Anka

Pobaw się poleceniem powercfg. Jedna z jego opcji (-lastwake) pozwala na
ustalenie sterownika/urządzenia, które spowodowało wyjście komputera ze
stanu uśpienia. Potem wystarczy już tylko wyłączyć w jego właściwościach
opcję wybudzania.

W logu systemowym eventvwr.msc znajdziesz wpisy, które mogą naprowadzić
na powód wybudzenia. Na przykład na jakąś usługę, która uniemożliwia
uśpienie maszyny.

Polecenie powercfg -energy -output powerlog.htm wygeneruje plik z
kompletem informacji mogących pomóc w ustaleniu przyczyny problemów.
Trzeba tylko wykonać je w okienku cmd.exe uruchomionym z podwyższonymi
uprawnieniami (czyli prawoklikiem "jako administrator").

Inne:
http://support.microsoft.com/kb/927821/en-us
http://www.vistax64.com/tutorials/63567-power-options-sleep-mode-problems.html
http://www.microsoft.com/poland/technet/bazawiedzy/centrumrozwiazan/cr417_01.mspx