Re: Nieudana integracja SP6a z NT4...

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 15 Jun 2010 - 20:35:16 MET DST

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
wiadomości news:slrni1f7ej.91m.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
>W artykule <4c0d75d3$1@news.home.net.pl>, Araneus Diadematus
>napisał(a):
>
>> Zrobiłem to według wskazówek ze strony
>> http://pecarry.yourfreehosting.net/bearwindows/winnt4.htm
>
> Ale co chcesz osiągnąć?

To, aby mi się na mojej szybkiej maszynie nie wyburaczał. Być może
(takie wstępne plany, założenia) tę płytę przeznaczę pod działania,
gdzie maksimum zasobów warto dać obrabianemu procesowi, a sobie kupię
lepszą, z mocniejszymi komponentami. Płyta chodzi bardzo stabilnie
(niedawno zrobiony MemTest potwierdził, że jest gut). Wprawdzie do
wymiany jeszcze dużo czasu i kasy brak, ale wolałbym w godzinie "zero"
mieć coś sprawdzonego. Mysz USB będzie chodzić, to wiem, zostało już
sprawdzone. A net mam przez RJ, a klawę przez PS2.

> Jedyny powód jaki widzę integracji, to wsparcie (od chyba SP4)
> partycji
> większych niż 2GB. Ale do tego nie trzeba robić takiej kobyły -
> wystarczy

SP1 spoko wchodzi na 8 GB. Ale powyżej już jest kłopot, widzi, ze jest
partycja nawet duża, ale dysku widzi tylko pierwsze 8 giga.

> drobna modyfikacja (banalnie prosta) plików instalacyjnych, a po
> zainstalowaniu systemu, wgranie pełnego SP6 (można go nawet dograć na
> tą samą CD).

I w sumie, jeśli to by wystarczyło (czyżby HAL, NTDETECT i cuś jednego
jeszcze?) do zainstalowania systemu bez dodatkowych kombinacji, to ja
bym to kupił. Podmienić pliczki w instalce nie problem, da sie zrobić,
byle wiedzieć które...

> PS: mam 2 instalki (pełne) NT4 - jedną opisaną jako SP6, drugą jako
> SP6a.
> Ale zastrzel mnie - nie wiem w jakim one są stanie - przygotowywałem
> je
> w 2006 i 2007 roku (muszę sprawdzić na jakiejś wirtualce).

Aby tylko startowały na szybkiej maszynie, by nie trzeba było przekładać
dysku między maszynami, głównie z myślą o dysku, który może być niezbyt
zadowolony z miąchania nim po obudowach...
To SP w pełnej wersji można by dograć. Próbowałem coś znaleźć w google,
ale niespecjalnie sie to skończyło, informacje nieokreślone, też w stylu
"szukam sposobu", czy niemało "ktoś już kiedyś to gdzieś zrobił".

> Jedna ma 445MB, druga 508MB (a oryginalna NT4 PL zajmuje 430MB). A
> dlatego
> tak dużo, bo ma od Microsoftu instalkę na Alpha i PPC w standardzie, a
> ja
> tego nie kasowałem.

Ostatni raz czytałem o PPC gdzieś w okolicach 600 MHz zegara, artykuł
straszył, że przy wykorzystaniu procka z płytą jako tradycyjnego peceta,
zegarek staje się 400 MHz. Ciekawi mnie, czy były dawane jakieś
serwispaki :)

--
((*))
((+))