Re: ile GB na partycji systemowej pod win7

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 09 Jun 2010 - 00:04:09 MET DST

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości
news:humbr6$j39$1@mx1.internetia.pl...

> Tego to nie zrozumiałem.

Zamiast w partycji zrobić normalnie katalogi, to ciach, partycyjka z
filmami. mam empecze? to fiut i już mamy Patrycję z empeczami, fotki z
wakacji? Jebut, ucięty kawałek i są fotki. A potem bywa, że narzekanie,
bo miejsca brak...

> Partycja to partycja. Jeden lubi 2 inny 4. Kwestia gustu. Gdyby ktoś

Nie powinna to być kwestia gustu. Mnie by odpowiadało zrobić 6-8
partycji, każda na inny rodzaj danych. Ale nie robię tego, lecz
segreguję dane i walę je w katalogi, jeśli trzeba mocniejszego
rozdzielenia, to daję inny katalog nadrzędny. Zapytaj mnie o dowolny
utwór z 6 tysięcy pozycji, w ciągu 5 sekund, bez wspomagaczy, odpowiem,
czy mam.

> miął ich 10, to bym się zastanowił i zapytał z ciekawości po co mu
> tyle.

No właśnie.

> Ale to nadal by była kwestia gustu.

Mnożenie partycji ponad potrzebę, to także ryzyko problemów z dostaniem
się do danych... przykład - masz partycję rozszerzoną i dyski logiczne.
Rozwal MBR i masz problem, musisz szukać kolejnych tablic partycji,
które nie muszą być prawdziwe, znaczy się czynne, w ruchu. Partycji
podstawowych poszukać po bootsektorach... Też niezbyt... w zasadzie
problemy zrównują się z korzyściami, ale komplikacja jest, może być
problem z odtworzeniem zależności. Nie wiem, jak w układzie GPT, nie
testowałem go jeszcze (nie ma OIMW ograniczenia ilości partycji). Im
mniej podziałów, tym mniej do roboty w razie draki. Stąd IMHO podział na
partycje powinien mieć uzasadnienie praktyczne, oraz wynik kalkulacji
zysków i ryzyka, a gust, to czy mi się różowe kwiatuszki podobają, ale
DGCC, więc nie przedłużam... Pozdro

--
((*))
((+))