Re: HDD + bad sector - help!

Autor: sz <cacup_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 27 May 2010 - 22:10:33 MET DST

na wstępie - przekazuje sprawę serwisowi. już uzgodnione. w poniedziałek.

> KM to delikatne stwierdzenie. Natychmiast pełen backup wszystkich danych i
> to niezależnie od posiadania innych kopii, lepiej zrobić niepotrzebnie,
> niż stracić coś ważnego.

już właśnie robie, kieruje pliki na inny komputer.

> Wyciagnij dysk, obejrzyj szpilki/styki na złączach, nie mogą byc
> przysyfione(...)

dam sobie z tym spokój przed serwisem, żeby nie było że coś grzebałem

.>

> Spróbuj z tyi stykami, czy nie przysyfione, poczyść je delikatnie. Jak
> jest jakiś syfek, to kontakt może być niestabilny i wpływać na kondycję
> dysku - zapis, gdy akurat napiecie spadnie poniżej pewnej wartości, staje
> się niepewny, a nawet ryzykowny.

> I pamiętaj, jak najszybciej backup danych, niezależnie od innych kopii.
> Najwyżej, jak już będzie wyprostowane, przejrzysz backupy i niepotrzebne
> wyrzucisz. Nie licz na sprzedawcę, czy serwis, że ci zaopiekuje się
> danymi. Bo może coś spieprzyć, o ile ci tego gdzieś nie wykorzysta.

wiem wiem, serwis mnie ostrzegł że w razie czego moge dostać dysk czysty...

zerknąłbyś przy okazji na SMARTy dysków z innych moich kompów? oczywiście
jakbys miał chwile....

sz.