Re: HP odzykiwanie systemu XP z ukrytej partycji na dysku. Pytanie.

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Thu 20 May 2010 - 09:15:13 MET DST

W artykule <ht14mn$bco$1@inews.gazeta.pl>, PL(N)umber_One napisał(a):

> Przymierzam się do zakupu używanego komputera HP (D530, DCXX00, lub podobny
> model)- sporo tego ostatnnio na Allegro. Wiem, że HP sprzedawał komputery z Win
> XP instalowanym z ukrytej partycji systemowej na dysku i komputery mają
> narzędzie "HP backup and recovery manager" m. in. do stworzenia kopii systemu
> na CD. Poczytałem dokumentację na stronach HP, ale mam wątpiwość, czy w
> przypadku wymiany dysku na nowy (zgodny ale n.p. innej marki)będę w stanie
> używając zrobionego wcześniej backupu na CD, odzyskać w pełni działający XP z
> nowym dyskiem ?

Hmm - nie wiem czy odtworzy Ci system z płyt CD, ale na 100% nie odtworzy
partycji recovery.
Żeby domyśleć się, czy odtworzy Ci cały system, to backup zrobiony na CD
powinien zajmować (zakładając, że na dysku jest prawie zero danych
użytkownika) minimum 4 płyty CD.
Jeśli backup jest zrobiony na DVD, to powinien zajmować 1-2 płyty DVD
(u mnie zajmuje 2 DVD z czystym systemem).

Ponadto jeśli obecny system (z którego będziesz robił backup) jest
uszkodzony, to zrobisz backup uszkodzonego systemu :)

Natomiast tylko 1 raz (przy pierwszym włączeniu laptopa po zakupie!) system
proponuje (i zaleca) wykonanie kopii płyt recovery na DVD (właśnie te
2 płyty). Z takich płyt można odtworzyć partycję pełny system oraz partycję
recovery na fabrycznie nowy dysk.

Zapytaj sprzedawcę, czy dołącza takie płyty (recovery!).

Jeśli nie, to masz 2 opcje:
- kupić nowy dysk (o pojemności identycznej lub większej) i na niego
zrobić kopię dysku (sektor po sektorze) - wówczas przeniesiesz również
partycję recovery na nowy dysk, ale nie będziesz mógł ani
rozszerzyć partycji, ani zwiększyć pojemności dysku.
- zamówić u producenta (HP) komplet płyt recovery (usługa odpłatna, ale
ile ta przyjemność kosztuje, to dowiedz się u źródła). Z takich płyt
możesz odtworzyć stan fabryczny systemu.

Jacek