Re: youtube resetuje komputer

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 19 May 2010 - 21:02:52 MET DST

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości
news:ht0p4d$aft$1@news.onet.pl...

> Komputer nie jest podkręcony. Zasilacz jest tylko 96W

Niewiele...

> http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Miniaturowa_obudowa_-_Modecom_Feel_302-2910.html
> ale spróbuję go odpalić na normalnym, dużym zasilaczu.

Spróbuj. Może to napięcia ze starego, YT zauważalnie obciąża sprzęt, ja
mam 3 GHz PD925, procek szyna 800, pamięć 533, 2GB bez swapa (jak widać
na zrzucie, nie jest mi potrzebny).
XP SP3, dysk PATA 320GB, osobna partycja wmontowana w filesystem.
Zrzut przedstawia to, co zarejestrował Menedżer Zadań.
4-krotnie odtworzyłem krótki filmik, 1, w rozdziałce 360, szybkość
aktualizacji normalna, 2, duża, 3, rozdziałka 480 szybkość aktualizacji
normalna, 4, duża.

Skok w miejscu wskazanym kursorem, to po zwiększeniu rozdziałki. Pozioma
kreska, to odniesienie, oznacza ona miejsce po skończonym odtwarzaniu.
http://sp5sjt.webpark.pl/vl.png
(mimo niewielkiego rozmiaru - 45 kB, obrazek jest dość duży)

Zauważyłem, że obciążenie systemu takimi rzeczami rośnie nieliniowo,
jeśli częstotliwość procka zmaleje, np. gdybym zmniejszył ją o 50%, to
obciążenie systemu wzrośnie bardziej, niż dwukrotnie. Przećwiczone za
dawnych czasów na winampie. Może u ciebie po prostu w trakcie następuje
100% zajęcie procka, jakaś ważna procedura nie wykona się na czas i
system zgłupieje? Zrobiłem kiedyś ciekawe doświadczenie - dałem
programowi Total Commander priorytet realtime. I zadałem mu odtwarzanie
teledysku, średnio obciażającego (system spokojnie się wyrabiał) procek.
I co? Wydawało by się, że realtime ponad wszystko - a odtwarzanie nie
wystartowało. Szybko się okazało, że Total Commander, czekając na
uruchomienie kodeka, zeżarł całą moc procesora, której nie starczyło już
dla kodeka i powstało "błędne koło". Kodek przez to nie odpalił i
odtwarzanie nie wystartowało. I TC w nieskończoność czekał, aż kodek
ruszy :) Zmniejszenie priorytetu dla TC spowodowało, że odtwarzanie
startowało niemal natychmiast. Może masz podobnie? (niektóre procesy
opierają się Menedżerowi Zadań jeśli idzie o priorytet)
To tak jako ciekawostka :)

--
((*))
((+))