Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 06 May 2010 - 23:31:41 MET DST

Dnia Thu, 6 May 2010 20:55:48 +0200, Marek napisał(a):

> Z ciekawości spytam... odłączenie cache jest zauważalne w wydajności przy
> pracy z dyskiem? Na stronach Seagata wyczytałem, że różnica może być
> kolosalna. Jednakże opinie użytkowników są bardziej dla mnie wiarygodne.
> Aha, zakładam, że nie transferujemy jednego ogromnego pliku tylko pracujemy
> z mnóstwem mniejszych.

Różnica jest i to duża, ale zauważysz ją tylko przy zapisie wielu plików
na raz przy pomocy Eksploratora. Natomiast jeżeli użyjesz do tego np.
Total Commandera - w którym można zdefiniować osobny mechanizm
cache'owania plików przeznaczonych do zapisu - lub inny program tworzący
bufor na pliki w pamięci RAM, to nie będzie to już aż tak przeszkadzało.
Pliki będą wówczas najpierw wczytywane do RAM-u, a potem w całości w
jednym ciągu przesyłane na dysk. Taka opercja nie powinna trwać dłużej
niż ta sama czynność wykonywana z włączonym buforem po stronie dysku.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/