Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 06 May 2010 - 20:55:48 MET DST

Dnia Thu, 6 May 2010 18:16:34 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> Dnia Thu, 6 May 2010 16:54:10 +0200, Marek napisał(a):

> Skaner antywirusowy tylko czyta, nic nie zapisuje. A co do backupów to
> już sam użytkownik, powinien wiedzieć, kiedy się wykonują.

Ja średnio po pół roku zapominam kiedy się to dzieje na danej maszynie :-)

> Generalnie,
> ja "od zawsze" odpinam dyski USB ot tak, bez zatrzymywania systemu, i
> jeszcze nic się nigdy przykrego nie wydarzyło. Nie różni się to
> właściwie niczym od odpinania dysków SATA, oczywiście po wyłączeniu im
> cache zapisu.

Z ciekawości spytam... odłączenie cache jest zauważalne w wydajności przy
pracy z dyskiem? Na stronach Seagata wyczytałem, że różnica może być
kolosalna. Jednakże opinie użytkowników są bardziej dla mnie wiarygodne.
Aha, zakładam, że nie transferujemy jednego ogromnego pliku tylko pracujemy
z mnóstwem mniejszych.