Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 06 May 2010 - 20:49:24 MET DST

Dnia Thu, 6 May 2010 17:56:40 +0200, JoteR napisał(a):

> Czegoś tu nie rozumiem. Tzw. "Bezpieczne usuwanie sprzętu" jest znane już od
> czasów Windows 98,

Nie do końca jest to prawdą. Za czasów W 98 nie istniał standard SATA więc
nikt w tamtych czasach nie mógłby wiedzieć czy dyski SATA da się
bezpiecznie odłączać.

> w XP pod ten mechanizm podpinał się każdy dysk SATA,
> pracujący w natywnym trybie AHCI; chcesz wmówić tym, którzy nie mają Windows
> 7, że ten system został tego pozbawiony?

Czy ja coś takiego powiedziałem? Od samego początku tej dyskusji pytam się
JAK bezpiecznie odłączyć SATA. CO ZROBIĆ, gdzie kliknąć aby szlag danych
nie trafił. Skomentowałem procedurę zaproponowaną przez Michała jako
ryzykowną - i to wszystko. Kolega nadir już mi odpowiedział na to pytanie
plus sam doszedłem do tego, że dysk musi być podłączony do niezależnego
kontrolera niż ten, do którego macierz dysków jest podłączona, nawet jeśli
AHCI posiada (przynajmniej w przypadku płyty głównej jaką używam).