Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 06 May 2010 - 17:44:28 MET DST

Dnia Thu, 06 May 2010 17:35:25 +0200, nadir napisał(a):

> W XP robisz to w Menadżerze Urządzeń, na konkretnym dysku klikasz prawym
> przyciskiem i masz w zależności od aktualnego statusu dysku, włącz albo
> wyłącz.
> Natomiast w 7 mam w prawym dolnym rogu zieloną ikonkę, która obsługuje
> dyski SATA oraz wszystko co jest podłączone pod USB, np. czytnik kart,
> pendrive i tam można konkretny dysk odłączyć.
> Używam wersji Ultimate, może w innych wersjach "siódemki" robi się to
> inaczej?

Mam! Już wiem w czym rzecz. Mianowicie musiałem przepiąć dysk do SATA 3. Na
wewnętrznych portach SATA 2 mam zbudowaną macierz dyskową i najwyraźniej
blokuje to możliwość wysuwania pozostałych dysków. Podłączyłem więc do
portów obsługiwanych poprzez inny kontroler na płycie i działa.

> Podłączasz kabel SATA, potem zasilanie i po chwili urządzenie jest
> widoczne. W XP, jak już napisałem wyżej w Menadżerze Urządzeń, a w "7" w
> rozwijanym menu, pod zieloną ikoną w dolnym prawym rogu.

Ja mam kieszeń więc jeśli wkładam dysk, to zasilanie od razu jest
podłączone wraz z SATA. Właożyłem dysk i nic... Musiałem wyłączyć (nie
wstrzymać) komputer i dopiero wtedy ponownie dysk stał się dostępny. Czy da
się temu zaradzić inaczej niż zmieniając kieszeń na taką z włącznikiem
zasilania?