Re: Nie mogę dostać się do stron internetowych

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 22 Apr 2010 - 23:19:06 MET DST

Dnia Thu, 22 Apr 2010 21:02:28 +0200, Oli napisał(a):

> Dobre. Od tego zacząłem. Czekam i czekam i na końcu informacja : nie można się połaczyć z
> www.microsoft.com(207.46.170.123).

nslookup www.microsoft.com
Serwer: dns2.tpsa.pl
Address: 194.204.152.34

Nieautorytatywna odpowiedź:
Nazwa: lb1.www.ms.akadns.net
Addresses: 64.4.31.252
          207.46.19.190
          207.46.19.254
Aliases: www.microsoft.com
          toggle.www.ms.akadns.net
          g.www.ms.akadns.net

> Sprawdzam zwykłym pingiem ten IP - brak połączenia.
> Sprawdzam pingiem IP na drugim działającym komputerze - brak połączenia. W desperacji
> dzwonie do kolegi z innego miasta - brak połaczenia.
> MS wbija do swojego programu naprawczego nr IP po czym ten komputer wyłącza !!

Nie wyłącza. Po prostu blokuje wysyłanie odpowiedzi na ping. Test
komunikacji z Internetem odbywa się całkiem inaczej - poprzez pobranie
tekstu Microsoft NCSI ze strony http://www.msftncsi.com/ncsi.txt
protokołem http po porcie 80 oraz poprzez odpytanie serwera DNS o adres
dns.msftncsi.com, które powinno zwrócić adres IP 131.107.255.255. Pełen
opis znajdziesz tutaj:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc766017(WS.10).aspx

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]